Na automotodromu v Brně byl ve středu stanoven speciální rekord. Ve voze KTM X-Bow RR ho zajel nevidomý jezdec Petr Haluška alias „Slepý bandita“. Jeho nejrychlejší čas měl hodnotu 3:40,531.
Ve středu 23. června padl na Automotodromu Brno speciální traťový rekord. Postaral se o něj nevidomý jezdec Petr Haluška. „Slepý bandita“, jak se Haluškovi přezdívá, ho stanovil ve voze KTM X-Bow RR stáje RTR Projects. Jeho výkon bude zapsán mezi oficiální nejrychlejší časy Masarykova okruhu.
Haluška, se kterým do auta usedl jeho navigátor Robert Kotlaba, absolvoval při svém středečním vystoupení celkem 23 kol. To nejrychlejší mělo hodnotu 3:40,531. Jeho průměrná rychlost v tomto kole činila 88,4 km/h. Nejvýše dosáhl Haluška během středy rychlosti 186,7 km/h.
„Podařilo se nám to, čeho jsme dnes chtěli docílit. Auto jelo famózně, poslouchá a dovolí i sebemenší korekce volantem. I když je to široký okruh, nemohli jsme si dovolit chybu. Důležitá je precizní komunikace s navigátorem, protože pokud jedu 170 kilometrů za hodinu a něco přeslechnu, nemusí to dopadnout dobře. Hodně jsem trénoval na simulátoru, mám i 3D výtisk mapy okruhu, abych si trať načetl a naučil se vnímat prostor. Ale je důležité si uvědomit, že to auto je potom skutečné a když něco pokazím, bude to mít reálné následky,“ uvedl Haluška.
„Slepý bandita“ dále prozradil, že během středy musel na okruhu čelit také krizovým situacím: „Při dopoledním tréninku jsme například dostali hodiny, auto šlo do smyku, ale i na to jsem připravený, vím, jakým způsobem z takové situace ven. Celkově dnešek hodnotím velmi kladně a jsem za tuto příležitost moc rád,“ dodal.
Petr Haluška usedl ve středu do vozu KTM X-Bow RR stáje RTR Projects. Foto: Automotodrom Brno
Na šéfa stáje RTR Projects Tomáše Minibergera udělal Haluška dobrý dojem: „Na Petrově výkonu bylo od první chvíle vidět, že má duši závodníka. K akci přistoupil velmi zodpovědně. Jak vkročil poprvé do boxů, hned nám vyjmenoval všechny technické specifikace vozu a pečlivě si vyzkoušel jeho ovládání ještě před výjezdem na trať. Prakticky nepotřeboval naši nápovědu, s autem si porozuměl okamžitě, což bylo ostatně vidět přímo na dráze. Zlepšoval se kolo od kola a skvělý výsledek je toho důkazem.“
Rekord pro nevidomého jezdce drží Haluška také na Autodromu Most. Zde na něj dosáhl loni ve voze Renault Clio stáje Buggyra. Tehdy zajel čas 4:42.
Úvodní foto: Automotodrom Brno
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.