Perfektní víkend, hodnotí Enge podnik ESET Cupu v Poznani

Tomáš Enge si o víkendu při třetím letošním podniku ESET Cupu v polské Poznani opět zazávodil na okruzích. V barvách stáje RTR Projects nastoupil do hodinového vytrvalostního závodu a spolu se svým parťákem Matějem Pavlíčkem obsadil druhé místo v kategorii GT4. V exkluzivním rozhovoru pro server České okruhy se za víkendem ohlédl.

O víkendu jste v Poznani nastoupil do vytrvalostního závodu ESET Cupu. V něm jste usedl do vozu KTM X-Bow GT4 stáje RTR Projects. V posádce brněnského týmu jste doplnil Matěje Pavlíčka a společně jste obsadili v kategorii GT4 druhé místo. Jak jste s víkendem spokojen?

Víkend se povedl perfektně. Primárně jsem koučoval Matěje a snažil jsem se mu pomoct zlepšit se. Matěj ovládl oba sprinty a ve vytrvalostním závodě jsme o kousek skončili druzí, protože jsme zvolili špatnou strategii. Důležité ale bylo, aby se Matěj zlepšil. Měl jsem z něj obrovskou radost. Jeho přístup k závodění je neskutečný.

O tom trendu, který má nastolený, si myslím, že je vynikající. Má za sebou skvělou podporu rodiny a týmu RTR Projects. Ve finále to byl velice úspěšný víkend. Nešlo ani tak o výsledky, ale spíše o Matějův jízdní projev. A ten byl špičkový.

Pro vás se jednalo s vozem KTM X-Bow GT4 stáje RTR Projects o druhý start. Poprvé jste s tímto autem závodil již v roce 2019 při dvanáctihodinovém závodě v Brně. Teď jste do něj tedy usedl po dvouleté pauze. Vytrvalostní závod se navíc nekonal za snadných podmínek, jelo se na mokru. Jaké to pro vás bylo?

Střídal jsem Matěje a jel jsem druhý stint, takže já už tam té vody tolik neměl. Organizátoři kvůli silnému dešti odložili start o půl hodiny a mezitím přestalo pršet. Největší kaluže, které na trati byly, dokázali vymést košťaty. Trať byl hodně mokrá, ale v pohodě, takové podmínky zkrátka mohou být kdykoli a kdekoli. Naposledy jsme to mohli názorně vidět při letošní čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu.

Tomáš Enge se při vytrvalostním závodě střídal s Matějem Pavlíčkem. Foto: RTR Projects

Připomíná vám Matěj Pavlíček v něčem sebe, když jste byl na začátku své kariéry?

Jasně, připomíná. Je hodně nadaný, hodně talentovaný, nechá si rád poradit od zkušeného a ty rady implementuje do svého jízdního stylu. Je také nedočkavý. Chce jet co nejrychleji od první zatáčky, i když nejsou zahřáté pneumatiky a i když pro to nejsou vhodné podmínky. Z toho můžou pramenit chyby, ale na těch pracujeme a odstraňujeme je.

Ale ta kontrola, jakou nad vozem má, je neskutečná a opravdu bych ji přirovnal ke špičkovým vyježděným jezdcům. Vzhledem k tomu, co má v závodním autě odjeto, musím říct, že je to velký talent.

Je možné, že vás letos uvidíme závodit u stáje RTR Projects znovu? Ať už opět s KTM X-Bow GT4 nebo s KTM X-Bow GTX?

Je možné, že mě uvidíte v týmu RTR Projects, v týmu Buggyra nebo v jakémkoli jiném týmu s jakýmkoli autem (směje se). Momentálně nevím, ale ano, možné je všechno.

Úvodní foto: Petr Frýba

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.