Peugeot představil svůj nový speciál pro 9X8, s nímž chce v příští sezoně zaútočit na vítězství ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans i šampionátu FIA WEC.
Inženýři od Peugeot Sport využili možnost postavit speciál nové kategorie LMH od nuly. Proto francouzská novinka vypadá jako skutečné hyperauto a ne jen vylepšený vůz LMP1. Futuristické tvary umocňuje absence zadního spoileru. I když jde jen o prvotní návrh, neměl by se finální závoďák příliš lišit.
Peugeot 9X8, jenž je poháněný hybridním ústrojím a vybavený pohonem všech kol, je součástí strategie Neo-Performance značky Peugeot. Jejím cílem je nabídnout úspornější a ekologicky odpovědnější výkon jak u sériových, tak u závodních vozů.
Úzce se propojila práce inženýrského týmu Peugeot Sport a designérů studia Peugeot. Výsledné dílo obou týmů znamená vstup do nové éry automobilových závodů. Vznikl vůz, pro který je typická naprosto plynulá linie, absence zadního křídla a výrazná identita značky. Inovativní technická řešení a ladný vzhled speciálu 9X8 připomínající šelmu jsou nezaměnitelnými charakteristickými znaky značky Peugeot.
Peugeot 9X8 je přímým nástupcem modelu Peugeot 905, který v letech 1992 a 1993 vyhrál závod 24 hodin LeMans, a modelu Peugeot 908, vítězného vozu z roku 2009.
Kromě siluety a celkového vzhledu pracoval tým designérů na začlenění typických znaků značky Peugeot do každého detailu provedení. Tři svítící drápy na předních a zadních světlometech jsou charakteristickým znakem značky. Nový znak s hlavou lva je na přední části a na bocích vozu podsvícený.
Šedá v odstínu Selenium s kontrastními zelenožlutými prvky v odstínu Kryptonite jsou barevná schémata použitá na karoserii a v kokpitu jako odraz nového označení Peugeot Sport Engineered.
Kategorie: LMH – Le Mans Hypercar
Délka: 5 000 mm
Šířka: 2 080 mm
Výška: 1 180 mm
Rozvor: 3 045 mm
Motor: Peugeot HYbrid 500KW (pohon všech kol)
Zadní hnací ústrojí: Vidlicový 2,6litrový šestiválec s válci umístěnými v úhlu 90°, s dvojitým turbodmychadlem a výkonem 500 kW (680 k) + sedmistupňová sekvenční převodovka
Přední hnací ústrojí: Elektromotor/generátor 200 kW + reduktor
Baterie: Vysoká hustota, 900 V, výsledek spolupráce Peugeot Sport, TotalEnergies / Saft
Palivo & maziva: TotalEnergies
Foto: Peugeot Sport