Vladimír Odehnal se statečně popral s nemocí a dosáhl na druhé místo ve třídě A4, stejný výsledek vybojovala v klasifikaci A5 i nová posila stáje Roman Burget. Tým GT2 Motorsport zahájil při Slovácké rallye novou sezonu ČMPR dvěma stříbrnými výsledky.
„Jsem spokojen, byla to super soutěž,“ pochvaloval si Odehnal, který tradičně nastoupil s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX a spolujezdcem Lukášem Pořízkem. „Šotolinové cesty byly brutální. Byl jsem z nich nadšený. Tyto trasy mě hodně bavily,“ ocenil pořadatele.
Jezdec stáje GT2 Motorsport se na cestě za druhým místem musel popasovat s nemocí. Kvůli ní se dokonce málem vůbec nepostavil na start soutěže. „Byl jsem na prášcích. Po závodě jsem zalehl do postele a ležím doteď,“ přibližuje své trable.
Na prvních z celkových měřených 70 kilometrů se Odehnal rozjížděl spíše pomaleji. Po prvním průjezdu rychlostní zkouškou Boršice totiž ve své třídě figuroval na třetí pozici a po Starých Hutích se propadl dokonce na čtvrté místo. Pak ale přišly Litenčice a s nimi Odehnalův posun na druhou pozici, kterou už udržel až do cíle.
V absolutním pořadí soutěže se Odehnal umístil jako sedmý. Dlouho to přitom vypadalo na páté místo. Na předposlední rychlostní zkoušce ale přišly potíže. „Z nějakého neznámého důvodu nám to chcíplo na startu. Nebýt diváků a pořadatelů, kteří nás roztlačili, tak bychom odstoupili. Ztratili jsme asi 30 vteřin,“ kroutil hlavou Odehnal, který nakonec ztratil na páté místo Filipa Ocelky jen 8 vteřin. „Nebýt našich problémů, úplně krásně by to na něj stačilo. Ale to je rallye,“ dodává.
Odehnal přiznává, že komplikace na předposledním testu ho přiměly jít do rizika. „Spěchali jsme, aby nás nikdo nedohnal. Věděli jsme, že asi 25 vteřin za námi je Roman Blažek. Před erzetou jsem si říkal, že už pojedeme v klidu, ale když nám to chcíplo, tak jsem měl rudo před očima,“ vysvětluje Odehnal. Jezdec stáje GT2 Motorsport ale nakonec spěchat nemusel. „Když jsme dojeli do cíle, zjistili jsme, že Blažek na sedmé rychlostní zkoušce odstoupil,“ dodává.
Druhé místo v kategorii A4 obsadil Odehnal na Slovácké rallye už o rok dříve. Tehdy šlo ale o soutěž úplně jiného charakteru. Konala se totiž v okolí Hodonína a převážně na asfaltu. Letos se ale podnik přesunul do okolí Kroměříže, protože se nepodařilo zařídit všechna potřebná povolení.
Stáj GT2 Motorsport vybojovala při Slovácké rallye hned dvě druhá místa. O to další se postaral Roman Burget se spolujezdkyní Kristýnou Smrčkovou a vozem Porsche 997 GT3 ve třídě A5. Celkově se dvojice umístila jako šestnáctá.
„Loni jsme s Porsche vůbec nestartovali, takže s výsledkem jsem nad míru spokojený. Chtěl jsem k tomu přistoupit zodpovědně, což se podařilo a soutěž jsme si užili. Jsme spokojení i s naší rychlostí. Vzhledem k charakteru soutěže, který nebyl tomuto autu příliš nakloněný kvůli značné míře šotoliny a úzkých tratí, jsme dojeli tam, kde jsme chtěli být,“ hodnotí Burget svůj výkon.
Na rozdíl od Vladimíra Odehnala na něj ale příliš nezapůsobila trasa podniku. Bylo tomu spíše naopak. „Značná část úseků se jela po rozbitých asfaltech a jeden úsek dokonce po přesazených panelech, což mi vzhledem k technice docela rvalo srdce. Poškodili jsme poměrně dost věcí na podvozku a i kluci z historiků z toho měli těžkou hlavu. Chápu je a nemyslím si, že je nutné si těmito pasážemi ještě více prodražovat tento už tak nákladný sport,“ podělil se o svůj pohled.
S týmem GT2 Motorsport a Porsche chce letos Roman Burget absolvovat celý seriál ČMPR. Kromě toho má ale v plánu také vybrané starty v soutěžích historiků s vozem Škoda 120 S Rallye. S tímto autem loni uspěl hned na dvou frontách. Kategorii 2 ovládl mezi historiky jak v mistrovství republiky, tak v rallyesprintu.
Druhý podnik letošní sezony ČMPR se uskuteční v termínu 2.-3. května. Bude jím Rallye Králíky. Kromě Vladimíra Odehnala a Romana Burgeta zde bude za tým GT2 Motorsport závodit i Jan Sedlák, který momentálně dokončuje vylepšení svého speciálu Subaru Impreza 22B STI.
Foto: GT2 Motorsport
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.