Bol d´Or: Ježek skončil v nejlepší desítce, Haniku a Fillu vyřadily technické problémy

Z českých závodníků se v letošním ročníku dvacetičtyřhodinového závodu Bol d´Or v Le Castellet umístil nejlépe Ondřej Ježek. Ten spolu s Anthonym Westem a Marcem Moserem obsadil celkovou desátou příčku a pátou v hodnocení EWC. Vystoupení Karla Haniky a Michala Filly skončilo předčasně.

Letošní sezona vytrvalostního MS v závodech silničních motocyklů FIM EWC pokračovala o víkendu třetím podnikem. Po červnové čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans a červencovém dvanáctihodinovém závodě v Estorilu byl na programu 84. ročník dvacetičtyřhodinového závodu Bol d´Or. Jeho dějištěm byl okruh Paula Ricarda v Le Castellet.

Ježek nejlepším z Čechů

V akci jsme mohli vidět mimo jiné i tři české závodníky. Zatímco u stáje YART Yamaha se opět představil Karel Hanika, součástí druhé posádky stáje Wójcik Racing byl Michal Filla a za slovenský tým Maco Racing nastoupil Ondřej Ježek. Poslední jmenovaný se měl původně v Le Castellet objevit pouze jako náhradník týmu ERC Endurance, když se však po pádu v tréninkových jízdách před podnikem zranil Gregory Leblanc, povolala slovenská stáj na uvolněné místo právě Ježka.

A ačkoli Ježek původně neměl v závodě vůbec startovat, umístil se z českých závodníků nejvýše. Společně se svými parťáky Anthonym Westem a Marcem Moserem obsadil celkovou desátou příčku. V hodnocení EWC z toho byla pátá příčka. Na cestě za těmito výsledky musela posádka čelit i komplikacím. Zatímco během noci spadli Ondřej Ježek a Marc Moser, v neděli krátce po čtvrt na jedenáct zůstal West stát na závodní dráze a jeho motorka musela být odtlačena do boxů.

Hanikova smůla pokračuje

Posádka YART Yamahy, kterou kromě Karla Haniky tvořili ještě také Niccoló Canepa a Marvin Fritz, se do závodu kvalifikovala jako druhá. Fritzovi se sice nepovedl start a propadl se až na 13. příčku, brzy se ale byl schopen vrátit na čelní příčky a po uplynutí první hodiny závodu mu patřila čtvrtá pozice. V dalším průběhu závodu se rakouská stáj probila do nejlepší trojice a když v noci, během které pršelo, havaroval člen vedoucí posádky stáje Yoshimura SERT Motul Xavier Simeon, ocitl se YART na prvním místě.

Ani na okruhu Paula Ricarda ale Canepa, Fritz a Hanika nedokázali prolomit letošní smůlu. Během noci, krátce před uplynutím poloviny závodu, totiž zůstal Fritz stát na trati kvůli problémům s motorem. Po této závadě musela posádka ze závodu odstoupit.

"Můj tým si vedl skvěle. Nedělal žádné chyby a po polovině závodu jsme byli první. Kvůli problému s motorem jsme ale museli odstoupit. Mí týmoví kolegové Niccoló Canepa a Marvin Fritz byli neuvěřitelně rychlí. Snažil jsem se dělat, co bylo v mých silách, vyhnout se chybám v těch nelehkých podmínkách a hlídat náskok. Je to škoda. Tým, motorka i pneumatiky fungovaly skvěle. Je to velice těžká sezona. Ještě ale dostaneme jednu šanci, jak ji dobře zakončit," sdělil Hanika na sociálních sítích.

Ani speciální zbarvení oslavující 60 let Yamahy v závodech velkých cen týmu YART štěstí nepřineslo. Foto: YART Yamaha

Pro YART Yamahu jde již o druhý závod, který letos nedojela. Kvůli technickým problémům neviděla cíl ani v Le Mans. Bez komplikací se neobešlo ani její vystoupení v Estorilu. Tam sice stáj dlouho vedla, poté však Niccoló Canepa havaroval a v cíli z toho nakonec bylo až desáté místo. V Le Castellet sice YART Yamaha odstoupila, přesto si ale odváží body. Zatímco za druhý nejrychlejší čas v kvalifikaci si připsala čtyři, druhá příčka po osmi hodinách jí vynesla devět bodů a devátá příčka po šestnácti hodinách znamenala zisk dvou bodů.

Technika zradila i Fillu

Michal Filla se po portugalském startu v první posádce týmu Wójcik Racing, v níž nahradil zraněného Sheridana Moraise a doplnil Gina Reu s Michaelem Lavertym, vrátil v Le Castellet do druhé posádky stáje, která nastoupila v rámci hodnocení Superstock. Zde stejně jako v Le Mans startoval spolu s Markem Szkopkem a Florentem Tournem. Trojice ale nezažila šťastné vystoupení. Během závodu ji trápily potíže s elektronikou nebo také musela měnit nádrž a palivové čerpadlo. Nakonec kvůli technickým potížím nedojela.

I pro Michala Fillu skončil letošní ročník Bol d´Oru odstoupením. Foto: Wójcik Racing Team

Závěrečný podnik sezony se uskuteční na Autodromu Most v termínu 6.-9. října. Zde se pojede osmihodinový závod. Zatímco Maco Racing je s 54 body devátý, YART Yamaha má na kontě 47 bodů a je desátá. Wójcik Racing Team 2 je v hodnocení FIM World Cupu devatenáctý se 17 body.

Kompletní výsledky závodu
Průběžné pořadí šampionátu

Úvodní foto: FIM EWC

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.