Toni Bou, už dnes legendární jezdec týmu Repsol Honda posunul svou již tak skvělou kariéru na novou úroveň. Vítězstvím v halovém seriálu X-Trial získal svůj 36. titul mistra světa.
Šampionova dominance v X-Trialu pokračuje 18. titulem v halové disciplíně. A to navíc už dva podniky před koncem sezony, čímž si ještě více upevnil pozici nejúspěšnějšího sportovce, jakého kdy trial poznal. Korunu šampiona si zajistil v Andoře. Byl to zároveň pěkný dárek k jezdcovým 38. narozeninám, které oslaví 17. října.
Chyba v zóně 5 prvního kola způsobila, že Bou zaostal za svým týmovým kolegou Gabrielem Marcellim. Zkušenosti a klid Španělovi umožnily kvalifikovat se i přes další chyby do finále. V napínavém finiši Grand Prix nasbíral 10 trestných bodů, ale přesto zvítězil. Tím získal jak vítězství v závodě, tak svůj 36. titul v kariéře.
Vyrovnanost Bouových výkonů je ohromující. Od roku 2007, kdy se stal členem týmu Repsol Honda, vyhrál všechny dostupné tituly v X-Trialu, což znamená neuvěřitelné 18. halové prvenství v řadě. Vedle toho Bou nasbíral také 18 titulů mistra světa v klasickém trialu a se španělským týmem triumfoval v 19 závodech Trialu národů. To jen podtrhuje jeho naprostou dominanci v tomto sportu. Během své slavné kariéry Bou vyhrál 84 ze 111 závodů X-Trialu a získal 97 umístění na stupních vítězů.
Španěl po vítězství neutajil své dojetí: „Byl to velmi výjimečný den. Vyhrát zde další titul je neuvěřitelné. Hodně jsme bojovali, necítili jsme se dobře a v zóně 1 jsem měl v úvodním kole pád. Pak jsem měl špatné druhé kolo, ale přesto jsem kvalifikaci zvládl. Ve finále jsem byl nejsilnější v poslední sekci. Vyhrát v poslední zóně, vyhrát závod a získat titul, to je pro mě prostě sen. Chtěl bych poděkovat celému týmu za skvělou práci, kterou jsme během sezony odvedli.“
Vedle Bouova vítězství mohli u Hondy slavit i třetí místo jeho týmového kolegy Gabriela Marcelliho, Španěl tak navázal na sérii pěti pódií v řadě a celkově se drží na děleném druhém místě.
Foto: HRC
Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.