Bojovný duch byl odměněn dvakrát. Buggyra přivezla z Portugalska výhru i zvláštní cenu

Třetí triumf v rámci třídy GT4 při třetím letošním startu ve 24H Series, ale také ocenění Spirit of Race Award za ukázku největšího sportovního ducha. Takový byl pro stáj Buggyra ZM Racing čtyřiadvacetihodinový závod v portugalském Portimau. Zde tým nezastavily ani technické potíže.

"Byl to náročný závodní víkend, naše první čtyřiadvacetihodinovka odjetá v kuse. Znovu jsme se hodně věcí naučili. Ale ze všeho nejvíc musím poděkovat jezdcům, mechanikům a všem dalším v garáži za nesmírnou oddanost své práci a maximální nasazení. Jen díky tomu jsme mohli v cíli slavit vítězství," chválil majitel Martin Koloc svůj tým. Radost mu udělala i speciální cena. "Jde o ocenění práce všech a potvrzení, že ve světě endurance jdeme správným směrem," dodává.

Do Portimaa přijela Buggyra ve velmi dobré pozici. Své předchozí dva letošní starty ve 24H Series na okruzích Mugello a Spa-Francorchamps totiž dokázala proměnit ve vítězství. Tentokrát na stáj ale čekala jiná výzva. Zatímco předchozí dva závody se konaly na 12 hodin a byly rozděleny na dvě poloviny, v Portugalsku se jela čtyřiadvacetihodinovka, a to navíc v kuse.  Aby toho nebylo málo, pro trojici Adam Lacko, David Vršecký a Aliyyah Kolocová šlo na "horské dráze," jak se Portimau díky jeho převýšení přezdívá, o první start v životě.

Vzhledem k náročnosti závodu se Buggyra rozhodla svou posádku pro tentokrát rozšířit a k osvědčené trojici přibrala zkušeného Jaroslava Janiše. Ten u stáje v současnosti působí jako závodní inženýr, v minulosti si ale připsal dva starty v legendárních 24 hodinách Le Mans a mimo jiné testoval také monopost formule 1.

Zatímco v kvalifikaci se čtveřice umístila na druhém místě, v závodě se brzy ujala vedení po úspěšné přetahované s vozem Toyota GR Supra francouzského týmu W Autosport. Poté se pro Buggyru závod odvíjel podle plánu, okolo sedmé hodiny ovšem přišla první komplikace. V době, kdy seděl za volantem Adam Lacko, totiž praskl na Mercedesu čep levého předního zavěšení.

"Nejdřív jsem myslel, že to je defekt. Jenže přední kola nešla vůbec zatáčet," zaskočila evropského šampiona v závodech tahačů závada, se kterou se musel dobelhat do boxů. Tam už se vozu chopili mechanici a po 40 minutách ho byli schopni vyslat zpět na trať.

Ačkoli se Buggyra vrátila boje, s vyhlídkami na další vítězství to pro ní nevypadalo zrovna nejlépe. Propadla se totiž na druhé místo a za vedoucím W Autosportem zaostávala o více než 20 kol. Opět se ale ukázalo, že zejména ve vytrvalostních závodech se může stát cokoli a nevyplácí se házet ručník do ringu předčasně.

Zatímco Buggyře se v dalších hodinách jakékoli problémy vyhýbaly, lídři třídy GT4 to samé říci nemohli. Čtyři a čtvrt hodiny před koncem totiž postihly tým W Autosport technické potíže a jeho posádka musela do boxů. Než se Supra francouzského týmu opravila, zvládli ji jezdci Buggyry nejenom přeskočit, ale dokonce jí ujet na rozdíl 23 kol. Tento luxusní náskok už posádka nepustila v cíli mohla oslavovat třetí letošní triumf.

"V Portimau se nám vyplatily zkušenosti, které jsme do dneška ve vytrvalácích nasbírali. Tento víkend jsme je mohli prodat a to se nám povedlo. Důležitá byla poctivá příprava techniky a práce v boxech, což se nám bohatě vyplatilo," pochvaloval si v cíli David Vršecký.

Chválou na adresu svého týmu nešetřil ani Adam Lacko. "Nebylo to lehkých 24 hodin. Měli jsme technické problémy, ale jezdecky jsme to všichni čtyři zvládli na jedničku. Samozřejmě velké poděkování patří mechanikům, kteří naše trable s autem zvládli také na jedničku. Ve finále máme to, co jsme chtěli a kvůli čemu jsme sem jeli. Moc děkuji celému týmu a za mě veliká radost," uzavřel hodnocení.

Seriál 24H Series pokračuje o víkendu 5.-6. července. V tomto termínu čeká na Buggyru už druhý letošní výlet do Itálie. Uskuteční se totiž dvanáctihodinovka v Misanu.

Foto: Buggyra Racing

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.