Chci být pravidelně v první pětce, říká v exkluzivním rozhovoru Danny Webb

Dannyho Webba letos čeká v Mistrovství světa kategorie Supersport druhá sezona u české stáje WRP Wepol Racing. V exkluzivním rozhovoru pro server České okruhy se britský jezdec rozpovídal o ambicích pro letošní sezonu, o spolupráci s dalším jezdcem stáje WRP Wepol Racing Petrem Svobodou nebo o plánech do budoucna.

Letos vás v Mistrovství světa kategorie Supersport čeká druhá sezonu u stáje WRP Wepol Racing. Jak se těšíte?

Těším se hodně. Přes zimu jsem pořádně zamakal. I tým pracoval na tom, aby vylepšil motorku. Nyní už máme jednu sezonu za sebou a letos to může být skvělý rok.

Loni jste v celkovém pořadí obsadil 11. místo. Vaším nejlepším umístěním v závodě byla 8. pozice. Jaké budou vaše ambice pro sezonu 2021? Věříte, že by to mohlo být ještě lepší než loni a že byste mohl dosáhnout například i na nějaká pódiová umístění nebo dokonce na vítězství?

Rád bych pravidelně dojížděl v nejlepší pětce. To je pro letošek můj cíl, který je dosažitelný. Bylo by ale také pěkné dojet na pódiu nebo jeden či dva závody vyhrát.

Danny Webb skončil v loňské sezoně Mistrovství světa supersportů na celkové 11. příčce. Foto: WRP Wepol Racing

Letos nebudete jediným jezdcem v doprovodných šampionátech Mistrovství světa superbiků, který bude hájit barvy českého týmu WRP Wepol Racing. Stáj bude totiž účinkovat také v kategorii Supersport 300, kde za ní pojede Petr Svoboda. Co si o Petrovi myslíte a jakou má podle vás budoucnost?

Petr má velký talent. Loni ukázal, že se nebojí poměřovat s těmi nejlepšími ve třístovkách. Myslím si, že pokud bude v prvním závodě na bodech, bude to dobrý začátek. Já ale vím, že dokáže držet krok i s těmi nejlepšími.

Bude mezi vámi a Petrem fungovat během roku nějaká forma spolupráce? Pokud ano, jak bude vypadat?

Vždy tady pro Petra budu. Vím, jaké to pro mladého jezdce je, když závodí v mistrovství světa. Kdykoli budu moct, tak mu pomohu a poradím.

Na svém kontě máte spoustu zkušeností. Mimo jiné jste odjel i 102 závodů v nejslabší kubatuře kolotoče MotoGP. Měl byste tedy pro Petra nějakou radu do jeho kariéry?

Mám spoustu zkušeností. Některé jsou dobré a některé špatné. Petr se zkrátka musí soustředit, neustále pracovat na svých cílech a nedovolit problémům nebo jiným jezdcům, aby ho obtěžovali. Musí se zkrátka soustředit na svou vlastní práci.

Petr Svoboda bude letos závodit za WRP Wepol Racing v Mistrovství světa kategorie Supersport 300. Foto: WRP Wepol Racing

Kromě zkušeností z kategorie do 125 ccm, potažmo Moto3 máte ale zkušenosti také se závody na přírodních okruzích. V roce 2018 jste se stal v této disciplíně mezinárodním šampionem a závodil jste také mimo jiné i ve slavném závodě Isle of Man TT. Myslíte si, že jste díky zkušenostem s tímto druhem závodění získal nějakou výhodu na závodních okruzích?

Na přírodních okruzích jsem získal nějaké špatné zvyky a chvíli trvalo, než jsem se z nich dostal. Díky přírodním okruhům jsem ale nyní na těch klasických klidný. Také už nebourám tolik jako v dobách, kdy jsem závodil ve stopětadvacítkách a v Moto3.

Jak byste porovnal jezdecký styl pro okruhové závodění a jezdecký styl pro přírodní okruhy?

Je tu mnoho rozdílů. Na přírodních okruzích například musíte být v klidu, zatímco na okruzích můžete více tlačit na limit a více riskovat.

Chtěl byste se v budoucnu na přírodní okruhy vrátit?

Nemám to v plánu. Rád bych v budoucnu závodil na okruzích a také pomáhal mladým jezdcům, kteří by chtěli závodit, s přípravou na profesionální kariéru.

Máte stále nějaké nenaplněné závodnické sny? Jsou zde například nějaké šampionáty nebo závody, v nichž jste zatím nezávodil, ale rád byste to v budoucnu napravil? Nyní závodíte v Mistrovství světa supersportů, tak co třeba přesun do Mistrovství světa superbiků?

Rád bych si zazávodil v podniku Daytona 200 nebo v nějakých jiných závodech organizace MotoAmerica. Co se týče světových superbiků, tak před tím než se do nich přesunu, chci být nejlepší v supersportech. Tato kategorie (superbiky – pozn. red.) je velice vyrovnaná a najdeme v ní nejlepší motocykly i jezdce. Musím tedy být na špici v supersportech, abych měl šanci být konkurenceschopný v superbicích.

Zdroj: exkluzivní rozhovor redakce, úvodní foto: WRP Wepol Racing