Chris Lulham: Od simulátoru ke skutečnému Ferrari. V Zandvoortu zažije premiéru na holandské půdě

Když vás jako jezdce doporučí sám Max Verstappen, očekávání jsou vysoká. Chris Lulham v rozhovoru pro MotorMix.cz popisuje, jak se s tímto tlakem vyrovnává a jaké cíle si stanovil v první plnohodnotné sezoně za volantem Ferrari GT3.

Britský talent Chris Lulham zažívá svou první plnohodnotnou sezonu v reálném motorsportu. Po přechodu ze světa simulátorů se ukazuje, že jeho rychlost se nepřenáší jen do online prostředí. V barvách týmu Verstappen.com Racing se chystá poprvé představit nizozemským fanouškům na okruhu v Zandvoortu. A připraven je nejen technicky, ale i mentálně.

Zatímco jeho týmový kolega Thierry Vermeulen považuje domácí víkend v Zandvoortu za návrat do známého prostředí, pro Chrise Lulhama jde o zcela novou zkušenost. Přesto se na ikonický okruh adaptoval velmi rychle.

„Je to intenzivní trať,“ říká Lulham. „Má podobné rysy jako Brands Hatch, ale zároveň nabízí své unikátní zatáčky a náklony. Jako jezdec musíte najít správnou stopu, která nemusí být přirozená, ale jakmile ji objevíte, záleží na tom, jak efektivně využijete pneumatiky. To je klíč k rychlému kolu.“

Atmosféra domácího závodu se nese ve znamení podpory fanoušků, které tým Verstappen.com Racing přitahuje díky jménu svého zakladatele. I když Lulham pochází z Británie, pozornost nizozemských diváků na něj podle jeho slov doléhá.

„Tlak na výkon je vždycky. Ale je zvláštní přijet na první nebo druhý závod sezony a vidět, kolik lidí už sleduje můj příběh. To vás nakopne,“ říká s úsměvem.

Od simracingu ke skutečným závodům

Cesta Lulhama je výjimečná zejména díky jeho minulosti. Zkušenosti sbíral především ve světě simracingu, kde byl součástí elitního týmu Redline. Přechod do reálného motorsportu, konkrétně do kokpitu Ferrari 296 GT3, ale zvládl obdivuhodně.

„Překvapivě jsem se na Ferrari adaptoval docela pohodlně. Auto dává spoustu zpětné vazby a to mi sedlo. Největší rozdíl? Ve skutečném autě je daleko více proměnných – počasí, stav trati, fyzická únava. To je něco, co simracing úplně nenabídne,“ vysvětluje.

Nejtěžší výzvou tak pro něj nebylo ani tolik auto, jako spíš samotné závodění v poli.

„Když jedete kolo na kolo, musíte mít sebevědomí a nebát se kontaktu. To je něco, co se nedá úplně natrénovat na simulátoru. Ale trénuju a zlepšuju se. Fyzicky už to přestává být problém.“

Mentorem Max Verstappen

Obrovským bonusem je pro Lulhama přímá spolupráce s Maxem Verstappenem. Právě trojnásobný mistr světa jej osobně vybral do programu Verstappen.com Racing a pomáhá mu i během příprav.

„Max se mnou tráví hodně času na trati, třeba minulý týden na Nürburgringu. Není to jen o technice jízdy, ale i o tom, jak se postavit k závodnímu víkendu mentálně. Učí mě, jak komunikovat s ostatními jezdci, jak se prezentovat. Jeho rady jsou extrémně cenné,“ říká Lulham.

Do závodních víkendů s týmem vstupuje společně s Thierrym Vermeulenem a Harrym Kingem. Oba mají víc zkušeností a jejich vstřícnost pomáhá Lulhamovi zrychlovat.

„Každý test, kterého jsem se zúčastnil, jsme absolvovali spolu. Mohu kombinovat svůj přístup s jejich zkušeností a tím vytvořit balíček, který je konkurenceschopný už od prvního závodu.“

Plány a sny

Lulham má jasno i ohledně svých cílů. Tím hlavním je stát se profesionálním závodním jezdcem. Která série ho k tomu dovede, zatím není rozhodující.

„Mám správné zázemí, správné vedení a věřím, že mám i potenciál. A pokud bych si měl vybrat vysněný závod? Jednoznačně 24 hodin Nürburgringu,“ dodává s úsměvem.

 

Foto: GT World Challenge Europe

Fotogalerie

Autor

Tereza Chvílíčková