Oliver König zakončil před týdnem v portugalském Algarve letošní sezonu mistrovství světa třídy Supersport 300 a nyní se již připravuje na svou vytrvalostní premiéru, která ho čeká o víkendu v Mostě. Ještě předtím si našel čas a poskytl exkluzivní rozhovor pro náš server.
Letošní sezona mistrovství světa třídy Supersport 300 vyvrcholila minulý víkend v portugalském Algarve. V celkovém pořadí šampionátu jste obsadil 11. příčku. Jednou jste se objevil i na stupních vítězů, když jste skončil třetí při prvním závodě v Mostě. Jak jste se sezonou spokojen?
Před sezonou bylo mým cílem získat pódium a skončit v nejlepší desítce. Stupně vítězů se mi vybojovat podařilo, nejlepší desítka v celkovém pořadí ne. Skončili jsme ale na desáté pozici mezi týmy a jelikož jsem byl v týmu jediným jezdcem, tak to byla moje práce. Potěšilo mě i desáté místo v hodnocení kvalifikací. Letošní sezonu hodnotím jako velký pokrok.
V posledních třech víkendech jsem byl vždy schopen bojovat o vítězství. Ačkoli vždy něco chybělo, tak jsem dojížděl do dvou sekund od vítěze. Mám z toho velkou radost. Sezonu hodnotím pozitivně. Myslím, že jsem naplnil i nějaká očekávání. Chtěl jsem ještě zopakovat pódium, aby se neříkalo, že jsem ho získal jenom doma v Mostě. To se mi bohužel nepodařilo, ale i tak jsem spokojen.
Takže byste letošní sezonu označil jako svou nejlepší v mistrovství světa třídy Supersport 300?
Určitě. Samozřejmě byly momenty, kdy jsem si říkal, že to zabalím. Nepovedl se mi začátek sezony nebo závody v Magny-Cours. Pak ale bylo i spoustu hezkých momentů, kdy jsem jezdil na čele a měl jsem z toho radost. Pár kol jsem odjel ve vedení, což je také hezký pocit, nikdy předtím jsem to nezažil. Určitě to byla zatím moje nejlepší sezona ve světě.
Zejména v úvodu sezony jsme byli svědky toho, že se vám v kvalifikacích dařilo méně než v závodech. Co podle vás bylo hlavním důvodem těchto vašich kvalifikačních výkonů?
Asi jsem chtěl vymyslet nevymyslitelné. Zbytečně moc jsem přemýšlel nad tím, jak zajet rychlé kolo, až jsem skoro jezdil pomaleji než v trénincích. Ke konci sezony jsem to ale dokázal rozklíčovat a už to nebylo špatné.
Letošní sezona mistrovství světa třídy Supersport 300 byla ovlivněna tragickou nehodou Deana Berty Viňalese při předposledním podniku v Jerezu. Po tomto incidentu jste uvedl, že by se soupeři měli zklidnit. O týden později při závodě Moto3 v Austinu jsme také viděli nebezpečně vypadající incidenty, které se tentokrát již naštěstí obešli bez zranění. Co by se podle vás mělo změnit, aby se tato situace zlepšila a podobným incidentům se předešlo?
Asi trestat jezdce, kteří takové incidenty způsobují opakovaně. Například Sofuoğlu v třístovkách v Portugalsku už dostal tři sekundy. Öncü zase dostal v Moto3 stopku na dva závody, což mi také vzhledem k tomu, co udělal, přijde adekvátní. Myslím si, že je jenom zázrak, že se nikomu nic nestalo.
Ok.. Deniz Öncü "causou" o acidente. Mas desinscreve-lo de dois GPs? Não me parece que ele fez isso de proposito ou por irresponsabilidade.
— Fabio Quartararo Brasil (@FQuartararoBR) October 3, 2021
Para mim, pareceu um acidente. O que acham? pic.twitter.com/nTCjHpWuIf
O víkendu vás čeká premiéra na scéně vytrvalostních závodů. V Mostě se zúčastníte šestihodinového klání FIM EWC. Nastoupíte za stáj TME Racing v posádce s Dominikem Jůdou a Filipem Salačem. Jak se těšíte?
Moc se těšíme. Už jsem měl jednou šanci se na velké Dominikově motorce projet a bylo to krásné svezení, které jsem si moc užil. Na víkend se těším. Hlavně doufám, že ve zdraví dojedeme a že se nám podaří třeba i nějaký hezký výsledek a budeme odjíždět spokojení.
Podstoupil jste před svým prvním vytrvalostním závodem nějakou speciální přípravu?
Neměl jsem úplně možnost. Teď jsem měl závody v třístovkách a o tom, že pojedu, se rozhodlo tak měsíc a půl zpátky. Jednou jsem testoval na litru s Dominikem v Mostě. Bude to ale určitě těžké. Ta motorka má asi o čtyřicet kilogramů více než třístovka a také o dvě stě koní více. Je to tedy velký rozdíl. Navíc pojedu hodinové úseky, zatímco doteď jsem jezdil dvacetiminutové závody. Uvidíme, jak se s tím popereme.
Můžete prozradit, jestli došlo k nějakému vývoji ohledně jednání o vašem angažmá na sezonu 2022?
Už se to naplno řeší. Nejvíce se tím zabývá můj manažer Miloš Čihák, kterému chci moc poděkovat. Jde do toho naplno a snaží se mi sehnat tu nejlepší sedačku. Během posledních třech závodních víkendů se to ale ve mně nějak popralo a možná bych v třístovkách klidně ještě zůstal. Uvidíme, jaké možnosti se nám naskytnou. Samozřejmě jednáme s několika týmy, ale žádný finální výsledek zatím nemáme.
Před začátkem sezony zmínil váš manažer Miloš Čihák jako jednu z potenciálních možností pro rok 2022 i přechod do třídy Moto2 v mistrovství světa silničních motocyklů. Tam se příští rok přesouvá i Filip Salač. Myslíte, že je i pro vás tato varianta stále ve hře?
Časem asi určitě, ale v nejbližší době asi ne. Pro to je potřeba větší obnos financí a navíc toho na velké motorce nemám moc naježděno, takže by to podle mě bylo ukvapené. Mým cílem jsou teď spíše šestistovky.
Úvodní foto: Movisio Racing by MIE
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.