Sprintové vítězství a pódium v endurance: Dennis Waszek se prosadil na Lausitzringu

Dennis Waszek si v německém Lausitzringu připsal silný víkend v rámci GT Cup Series. V prvním sprintu dokázal zvítězit, v druhém obsadil druhou pozici a v závodě vytrvalosti předvedl vyrovnaný výkon. Klíčem k úspěchu bylo správné nastavení vozu, kvalitní starty a schopnost udržet konzistentní tempo po celý závodní víkend.

„Myslím, že jsme víkend zvládli skvěle. Povedlo se nám auto dobře nastavit, starty mi vyšly, a i celkově panovala v týmu skvělá atmosféra,“ hodnotí Waszek. „Pátek třináctého moc neseděl KTMkám, které měly spoustu problémů, takže jsem bojoval s GT3kami, což mě bavilo.“

Přechod mezi sprintovými a vytrvalostními závody označil za náročný hlavně kvůli rozdílům mezi jednotlivými auty. „Přeskakování mezi BMW GT3 a Lamborghini Supertrofeo je opravdu náročné. Jsou to dvě úplně odlišná auta – jinak brzdí, jinak zatáčí, mají jiný výkon i aerodynamiku. Vždy mi trvá pár kol, než si znovu přepnu hlavu a dokážu jet naplno.“

Ve druhém sprintu už Waszek na vítězství nedosáhl, rozhodujícím faktorem byla volba pneumatik. „Do závodu jsme šli na starších pneumatikách, protože jsem věděl, že i tak dokážu držet tempo s ostatními auty ve třídě GTX. Audi GT3, se kterou jsem bojoval, nasadila nové pneumatiky, takže mě v závěru dokázala předjet. Na stejných pneumatikách bych ji pravděpodobně udržel za sebou.“

Ve vytrvalostní části sehrála klíčovou roli fáze po zpomalení pod FCY. „Klíčový byl určitě moment po FCY, kdy Pepa Záruba trochu zaspal, a já toho mohl využít k předjetí. Zbytek závodu už byl hlavně o konzistenci a šetření techniky. Celkově s výsledkem i výkonem spokojenost.“

K výkonu Lamborghini na konkrétní trati měl Waszek jasný pohled: „Lamborghini bylo trochu uskákané, trať není úplně hladká, takže jsme možná mohli zvolit měkčí pružiny. Ale i tak to fungovalo velmi dobře a výsledek mluví za vše.“

Autor

Tereza Chvílíčková