Premiéra na celé městské trati v Monaku přinesla v sobotu jeden z nejkrásnějších závodů celé dosavadní historie formule E (uvnitř galerie a video).
Premiéra na celé městské trati v Monaku přinesla v sobotu jeden z nejkrásnějších závodů celé dosavadní historie formule E.
Jak už to tak bývá, v úzkých uličkách přímořského knížectví se často bourá. To ale zároveň přináší častý výjezd safety ca a s tím spojenou velkou semknutost závodního pole. Elektrická formule je navíc proti F1 kompaktnější, takže umí předjíždět třeba i ve vlásence u hotelu.
Stavitelé tratě úmyslně upravili zatáčku číslo 11, takže nebylo možné přímo srovnávat časy formule 1 a „elektrik“, ale hrubý odhad ukazuje, že FE je na kolo pomalejší asi o 20 vteřin. To ale sobotnímu závodu neubralo nic na zajímavosti.
Rozhodl ho až závěrečný sprint poté, co se do boxů vrátil safety car. V té chvíli sice vedl Mitch Evans, ale s pouhým 1% energie při restartu mu zbylo jen zoufale bránit svoji pozici. To s emu nakonec nepovedlo a na jeho úkor se v Nouvelle Chicane do čela dostal Antonio Felix da Costa. Aby Novozélanďanovy smůly nebylo málo, doslova na cílové čáře jej předjel také Robin Frijns. O vyrovnanosti závodu svědčí fakt, že se nejlepší pětka vešla 3,2 vteřiny.
Da Costa si vítězství v sedmém letošním závodě mistrovství světa formule E pořádně užil. Portugalec ho oslavil skokem do bazénu z desetimetrové věže
V průběžném pořadím si Frijns ziskem 62 bodů pomohl do čela seriálu. Druhý Nyck de Vries, jenž v Monaku nedojel, ztrácí pět bodů.
P. | jezdec | tým | čas/ztráta |
---|---|---|---|
1. | A.F.da Costa | DS | 47'20.697 |
2. | Robin Frijns | Audi | 2.848 |
3. | Mitch Evans | Jaguar | 2.872 |
4. | Jean-Éric Vergne | DS | 3.120 |
5. | Max Guenther | BMW | 3.270 |
6. | Oliver Rowland | Nissan | 3.865 |
7. | Sam Bird | Jaguar | 4.150 |
8. | Nick Cassidy | Audi | 4.752 |
9. | Alex Lynn | Mahindra | 5.759 |
10. | Lucas di Grassi | Audi | 6.225 |
11. | Sébastien Buemi | Nissan | 6.567 |
12. | Edoardo Mortara | Mercedes | 7.097 |
13. | Norman Nato | Mercedes | 8.507 |
14. | Tom Blomqvist | NIO | 9.240 |
15. | S.Sette Câmara | Penske | 9.499 |
16. | Jake Dennis | BMW | 9.822 |
17. | André Lotterer | Porsche | 10.503 |
18. | Nico Müller | Penske | 11.450 |
19. | Oliver Turvey | NIO | 12.067 |
DNF | Nyck de Vries | Mercedes | |
DNF | Pascal Wehrlein | Porsche | |
DNF | S.Vandoorne | Mercedes | |
DNF | René Rast | Audi | |
DNF | Alexander Sims | Mahindra |
P. | jezdec | body |
---|---|---|
1. | Robin Frijns | 62 |
2. | Nyck de Vries | 57 |
3. | Mitch Evans | 54 |
4. | António Félix da Costa | 52 |
5. | Sam Bird | 49 |
6. | Stoffel Vandoorne | 48 |
7. | Jean-Éric Vergne | 46 |
8. | René Rast | 39 |
9. | Oliver Rowland | 35 |
10. | Jake Dennis | 33 |
11. | Edoardo Mortara | 32 |
12. | Pascal Wehrlein | 32 |
13. | Nico Müller | 30 |
14. | Alexander Sims | 24 |
15. | Alex Lynn | 23 |
16. | Maximilian Guenther | 22 |
17. | Nick Cassidy | 19 |
18. | André Lotterer | 18 |
19. | Lucas di Grassi | 14 |
DNF | Oliver Turvey | 13 |
DNF | Sérgio Sette Câmara | 12 |
DNF | Sébastien Buemi | 11 |
DNF | Norman Nato | 11 |
DNF | Tom Blomqvist | 5 |
Foto: FIA Formula E
Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.