RTR projects na „místě činu“. Na Monze poprvé okusí šampionát GT2 i Viktor Mráz

Před rokem na okruhu v Monze vybojoval Jan Krabec výjimečné vítězství v úvodním podniku GT2 European Series. Nyní se na italskou legendu brněnský tým vrací se stejným jezdcem, v posádce pro padesátiminutový vytrvalostní závod jej ale poprvé doplní Viktor Mráz.

Právě Viktor Mráz si na Monze odbude svoji ostrou premiéru v prestižním evropském seriálu, KTM X-BOW ve specifikaci GT2 si vyzkoušel poprvé před dvěma týdny v Brně v tandemu s Maťo Homolou. Zkušenosti získané na Masarykově okruhu teď bude chtít zúročit na italské trati. „Oproti Brnu je tu výrazně lepší povrch se skvělým gripem, takže se na víkend těším. Po prvním tréninku mám dobrý pocit, věřím, že časově ještě půjdeme nahoru,“ hodnotí Viktor Mráz v předvečer kvalifikačního dne v Monze.

Spolehnout se může na podporu Jana Krabce, který na loňský titul navázal i vítězstvím a třetím místem v úvodním podniku letošní sezony na Paul Ricard. I když Krabec přijel na trať, na které loni dominoval, letos je vše jinak. „Trať má nový povrch a obrubníky a už po prvním volném tréninku je jasné, že je mnohem rychlejší. Tempo je neuvěřitelné, ve volném tréninku se tu jezdí loňské kvalifikační časy,“ říká Krabec.

Tým se bude i v kvalifikacích soustředit na to, aby co nejvíc track time nabral právě Viktor Mráz, který dosud závodil v ESET CUP s KTM X-BOW ve specifikaci GTX v barvách týmu CARIN Racing. „GTX je mírnější, je jednodušší na práci s plynem. GT2 má oproti němu zkrátka vyšší výkon,“ vysvětluje Mrázův spolujezdec a také kouč Maťo Homola rozdíl mezi oběma specifikacemi.

RTR projects v letošní sezóně bodoval na dvou podnicích GT2 European Series, Maťo Homola s Janem Krabcem byli první a třetí na úvodním podniku v Monze, ve Spa-Francorchamps pak opět Homola s Petrem Lisou dosáhli na třetí místo.

„S Monzou nás čekají ještě dva podniky seriálu. Plánujeme, že možnost vyzkoušet si GT2 nabídneme v našich barvách ještě dalším jezdcům. Naším cílem je ukázat zkušeným i začínajícím závodníkům, že GT2 je atraktivní a velmi dobře nastavený šampionát, který jim umožní dál růst a především se posouvat výsledkově,“ uzavírá výkonný ředitel týmu RTR projects Tomáš Fanta. 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.