Debutová sezona Genesis Magma Racing v kategorii Hypercar stojí na mimořádně silném mixu jezdců, kteří dohromady přinášejí zkušenosti ze světových prototypových sérií, vítězství v legendárních vytrvalostních závodech i hlad po úspěchu nové generace.
André Lotterer patří k nejrespektovanějším pilotům vytrvalostního světa. Trojnásobný vítěz 24 hodin Le Mans a dlouholetý tovární jezdec Audi i Porsche představuje pro tým pilíř stability, vývoje a strategického přemýšlení během dlouhých závodů.
Vedle něj stojí Pipo Derani, šampion IMSA DPi a vítěz 12 hodin Sebringu. Brazilec si vybudoval reputaci jednoho z nejrychlejších pilotů v prototypových kategoriích a jeho agresivní, ale mimořádně kontrolovaný styl řízení může být klíčovým faktorem během těsných soubojů v Hypercaru.
Daniel Juncadella do sestavy přináší preciznost zkušeného továrního jezdce Mercedes-AMG a titul z DTM. Je známý tím, že dokáže být konzistentní na dlouhých stintech a zároveň extrémně rychlý na jedno kolo, což je kombinace, která v endurance závodění často dělí dobré týmy od skvělých.
Mathys Jaubert pak zastupuje novou generaci prototypových jezdců. Po úspěších v Ligier European Series pokračuje v rychlém vzestupu směrem k nejvyšším kategoriím. Tým v něm vidí investici do budoucnosti i talent, který se dokáže rychle učit, adaptovat a sbírat důležité zkušenosti v přímé spolupráci se závodními legendami.
Role rezervní jezdkyně připadla Jamie Chadwick, trojnásobné šampionce W Series a současné pilotce Indy NXT. Chadwick už při prvním testu vozu GMR-001 ukázala profesionální přístup a rychlou adaptaci. Její pozice je pro nově vznikající program klíčová – přináší jistotu, že tým má za sebou jezdkyni schopnou okamžitě naskočit a odvést kvalitní práci při testech i simulacích.
Genesis nyní doplnil dvě poslední jména, která uzavírají jezdeckou sestavu pro rok 2026: Mathieu Jaminet a Paul-Loup Chatin.
Breaking news ????: Genesis announce @paulloup_chatin and @Mathjaminet as final drivers for 2026 Hypercar line-up.#WEC #Genesis @MagmaRacing pic.twitter.com/CMFKpvHnS5
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) November 20, 2025
Jaminet přichází po dlouhém působení u Porsche, kde od roku 2016 prošel od juniorské pozice až k továrnímu jezdci. Na kontě má tituly v ADAC GT Masters, IMSA GTD Pro i čerstvou korunu IMSA GTP 2025. Získal také vítězství ve třídě v 24h Daytona a 12h Sebring.
Francouz už absolvoval první soukromé testy s Genesis v Aragonu, kde usedl do vozu GMR-001 poprvé. „Jsem velmi šťastný, že se připojuji k Genesis Magma Racing,“ říká Jaminet. „Je to pro mě začátek nové kapitoly, nové historie. Tento tým mi nabízí příležitost závodit ve WEC a doufám, že v budoucnu také v sérii IMSA.“
Dodává: „Chtěl jsem začít s novými lidmi, abych se mohl posunout dál, ale také přinést své zkušenosti do nového týmu a pracovat na budování něčeho neuvěřitelného pro budoucnost. Samozřejmě, že cesta s novým týmem bude dlouhá, ale jsem opravdu nadšený a těším se na výzvy, které mě čekají.“
Chatin strávil poslední dva roky v Alpine Endurance Teamu, kde závodil s prototypem A424. Letos zvítězil v šesti hodinách Fuji a dlouhodobě patří mezi nejstabilnější jezdce prototypové scény. Jeho zkušenosti jsou pro Genesis o to cennější, že i korejský tým staví svůj vůz na podvozku Oreca.
„Je mi velkou ctí a jsem hrdý, že se mohu připojit k dobrodružství Genesis Magma Racing v Hypercar. Především bych chtěl poděkovat všem, kteří mi tuto příležitost umožnili,“ říká Chatin. „Po dvou obohacujících letech s Alpine Endurance Team a nedávném úspěchu ve Fuji se cítím připravenější než kdy jindy přijmout tuto novou výzvu.“
Pokračuje: „Genesis je stále mladá značka, ale její hodnoty a ambice mě okamžitě oslovily. Jsem si dobře vědom výzev, které nás čekají, ale mám plnou důvěru v talent a odhodlání našeho týmu rychle postupovat vpřed a bojovat o přední pozice.“
Foto: Genesis Magma Racing
Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.