Obnovená Grand Prix České republiky potvrzuje svůj rostoucí mezinárodní magnetismus: více než polovina zahraničních diváků letos do Brna zavítala poprvé, ukazuje předběžná studie VŠE. Zájem fanoušků tak dává silný impuls i pro sezonu 2026, kdy organizátoři chystají řadu komfortních vylepšení a současně spouštějí oficiální předprodej vstupenek na další ročník.
Podle předběžných dat VŠE byla letošní Grand Prix České republiky výjimečná především tím, že na ni dorazilo přes 50 procent zahraničních návštěvníků úplně poprvé. „Je to velmi pozitivní signál pro celý region. Noví fanoušci přinášejí vysokou přidanou hodnotu – jejich průměrná útrata byla více než dvojnásobná oproti českým návštěvníkům,“ říká docent Petr Mazouch z Fakulty informatiky a statistiky VŠE, který studii vede. Zároveň se ukazuje, že závod přitahuje i stabilní jádro dlouhodobě věrných diváků: více než polovina všech fanoušků se do Brna vrátila opakovaně, čtvrtina z nich dokonce více než šestkrát.
Celková návštěvnost závodního týdne dosáhla téměř 220 tisíc lidí, televizní přenos sledovalo 150 milionů diváků po celém světě. A ekonomické benefity nejsou jen turistické – podle Mazouchova týmu se pozitivně promítají i do veřejných rozpočtů. Právě konkrétní vyčíslení dopadů bude součástí finálního reportu, který VŠE představí začátkem nového roku společně s detailním finančním vyhodnocením pořadatelů.
Zjištění akademiků zároveň potvrzují, že atraktivita Grand Prix zůstává silná a že závod má potenciál dále růst. Právě na tom chtějí organizátoři stavět při přípravách dalšího ročníku, který se uskuteční od 19. do 21. června 2026. Hned ve čtvrtek 11. prosince v 11 hodin se otevčel prodej vstupenek.
Podle Karla Hubáčka, předsedy představenstva Automotodromu Brno, reaguje letošní nabídka na zkušenosti z obnoveného závodu. „Kapacitu sedadlových tribun jsme navýšili, protože loni se vyprodaly velmi rychle. Chceme divákům nabídnout komfort, který odpovídá významu celé události,“ uvádí. Příští rok budou stát naproti tribunám nové, větší velkoplošné obrazovky, které mají zpřehlednit sledování závodů. Rozšíří se sociální zázemí, systém vratných kelímků a uvolní se i pravidla pro vnášení vlastního občerstvení – nově si bude možné přinést až 1,5 litru vody na osobu.
Spokojenost s návratem MotoGP do Česka znovu vyjádřil také Jan Šťovíček, prezident Autoklubu České republiky. Ten zároveň připomněl, že domácí diváci se mohou opět těšit na Filipa Salače, který nastoupí v nových týmových barvách. „Filip letos ukázal, jak mu na domácím závodě záleží. Věřím, že jeho výsledky budou skvělou pozvánkou i pro příští ročník.“
Ceny třídenních vstupenek začínají na 2 590 korunách, tribuny od 4 990 korun. Organizátoři upozorňují, že nejvýhodnější je první vlna předprodeje, která potrvá do konce ledna. Náhodným prodejcům se doporučuje vyhnout – riziko nedoručených nebo neplatných vstupenek se rok od roku opakuje, a proto je nejlepší zavítat pro vstupenky k ověřenému a oficiálnímu prodejci.
Po mimořádně úspěšném návratu světového šampionátu má MotoGP v Brně zjevně nakročeno k ještě silnějšímu efektu. Pokud kompletní studie VŠE potvrdí dosavadní trendy, může být česká Grand Prix v příštích letech jednou z nejhodnotnějších sportovních akcí v zemi – ekonomicky, turisticky i reputačně.
Foto: Automotodrom Brno
Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.