Už jenom dva závody a celkové třetí místo Petra Brecky v kategorii Masters může být v kapse. Stáj GT Sports Technology přijíždí do saúdskoarabské Džiddy na poslední podnik seriálu Porsche Carrera Cup Middle East. Na rychlé městské trati znovu doprovodí F1.
„Naším cílem je uhájit třetí místo v šampionátu. S tímto výsledkem bychom byli spokojeni,“ vyhlašuje před závěrečným podnikem ročníku 2024/2025 šéf stáje Karel Neffe.
Do víkendu, který nabízí až 50 bodů, vstupuje Brecka s pohodlným náskokem. Čtvrtý Mark J. Thomas totiž ztrácí na českého závodníka již 29 bodů. Do hry sice ještě vstoupí škrtání dvou nejhorších výsledků, které by v tuto chvíli znamenalo ztrátu 12 bodů pro Brecku, přičemž Thomas by o žádné body nepřišel, i tak ale mají u GT Sports Technology všechny trumfy ve svých rukou.
Že nejspíše nepůjde o nudné finále, naznačuje už jen jeho dějiště. 6 174 metrů dlouhé trati složené z 27 zatáček totiž náleží status suverénně nejrychlejšího okruhu v kalendáři. A aby toho nebylo málo, jede se v ulicích města, což znamená, že trať je lemována svodidly a najdeme na ní jenom minimum únikových zón. Sebemenší chyba tak může znamenat havárii. To jen dokládá skutečnost, že při předchozích čtyřech ročnících Velké ceny Saúdské Arábie F1 zde nebyla nouze o výjezdy zpomalovacího vozu nebo dokonce o červené vlajky.
„Je to nejen rychlý okruh, ale také nebezpečný,“ potvrzuje Karel Neffe. „Všichni víme, že si nemůžeme dovolit žádný přešlap. Stačí jedna chyba a může být po autě i po závodě,“ varuje.
Pro Petra Brecku představuje saúdskoarabský víkend výzvu už jenom proto, že v Džiddě nastoupí vůbec poprvé. Podnik se navíc koná jenom týden po závodech v Bahrajnu, což znamená, že na přípravu měl Brecka pouze omezený čas. „Na simulátoru mohl najet jenom pár kol, dohromady asi půl hodiny,“ říká Neffe.
Víkendový program zahájí v pátek volné tréninky, které přijdou na řadu v 10:40, respektive 21:25 hodin našeho času. Sobota přinese kvalifikaci (13:05) a také večerní první závod (21:05). Nedělní klání odstartuje od 12:45. To znamená, že se týmy stejně jako v Bahrajnu budou muset vypořádat se změnami teplot a různými podmínkami.
Foto: Porsche Carrera Cup Middle East
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.