Historická vítězství i mizérie favoritů. Ecce Homo bylo pro GT2 Motorsport hořkosladké

Vítězství Josefa Šedivého ve třídě jak v rámci mistrovství republiky, tak evropského šampionátu, ale také předčasný konec pro Pavla Bejdu i Jaroslava Práška. U týmu GT2 Motorsport panovaly po letošním ročníku Ecce Homo Šternberk radost z vítězství i smutek z promarněných příležitostí.

Šedivému se s vozem Chevron B21/23 podařilo vyhrát v českém i evropském šampionátu třídu B9. Účastník klání historických automobilů si připsal rovněž dva republikové bronzy.  Na třetí místa dosáhl v klasifikacích divize 2 a skupiny C2.

"Bylo to náročné," hodnotil Šedivý v cíli své vystoupení, během kterého se musel vypořádat jak se suchou tratí při prvním pokusu, tak s mokrým asfaltem v tom závěrečném. Náročnost podmínek pocítil na vlastní kůži. "Na chvíli jsem bohužel opustil trať. V karuselu nahoře jsem uklouzl na oleji, udělal jsem hodiny a vylétl jsem ven. Naštěstí jsem se ale vrátil na dráhu," popisuje dramatický moment třetí nejlepší jezdec průběžného pořadí divize 2.

Zatímco Šedivý měl štěstí, zbylí dva závodníci GT2 Motorsportu něco takového řici nemohli. Jaroslava Práška s monopostem Chevron B42 F2 zastavil na cestě za úspěchem zadřený motor již po prvním pokusu.

"Postupně jsem ztrácel výkon a bylo mi jasné, že je zle. Do cíle už jsem dojížděl velmi pomalu. Pak jsem se pustil do oprav a druhou jízdu už jsem nestihl," posteskl si český vrchařský matador.

Pavel Bejda si s Porsche Cayman S nezazávodil dokonce vůbec. Pro něj skončilo šternberské vystoupení již tréninkovou nehodou. V průběžném pořadí skupiny 3 se kvůli tomu propadl ze druhého místa na čtvrté.

Vrchařské MČR pokračuje o víkendu 6.-7. července. Na programu je podnik ve slovenské obci Čierny Balog.

Foto: GT2 Motorsport

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.