První letošní start Jana Sedláka skončil celkovým čtvrtým místem a současně druhou příčkou v klasifikaci A4, Roman Burget s Porsche pak kraloval klasifikaci A5. Tak dopadli jezdci stáje GT2 Motorsport při třetím letošním podniku ČMPR, kterým byla Podorlická rallye.
„Byl to náš první letošní start a výsledek je ve finále dobrý,“ byl Sedlák v cíli spokojen. Jezdec závodící s vozem Subaru Impreza 22B STI se ale snaží držet nohama na zemi. „Nepřeceňoval bych to. Ve třídě nám odpadli dva silní soupeři – Dan Suk a Leoš Vašátko. Určitě to ale hodnotím kladně,“ dodává.
V úvodu soutěže, která se konala v okolí Opočna a zahrnovala 70 ostrých kilometrů, se Sedlák držel v rámci A4 na třetí pozici. Jeho posun na druhou příčku přišel po čtvrté rychlostní zkoušce, kdy odstoupil Daniel Suk kvůli potížím s elektrikou. Stříbrný výsledek si poté pohlídal až do cíle. Bez stresu to ale nebylo. Polský jezdec Pawel Bis na něj v cíli ztratil pouze 3,1 vteřiny.
„Sledovali jsme ho a věděli jsme, že jede rychle,“ říká Sedlák o svém konkurentovi ve voze Mitsubishi Lancer EVO IX. Podle závodníka stáje GT2 Motorsport chybělo jen málo k tomu, aby ho Bis překonal. „Odpoledne bylo horko a musel jsem brát ohled na pneumatiky. Na delších rychlostních zkouškách už se přehřívali a nešlo se do nich opřít. Poslední rychlostní zkouška se navíc jela za deště a nám nefungoval ventilátor na odmlžení čelního skla. Celou dobu jsem jel dost naslepo. Kdyby se jela ještě jedna erzeta, tak by nás určitě přeskočil,“ myslí si Sedlák.
Český závodník se musel poprat také s pětisekundovou penalizací. Tu dostal za to, že trefil retardér. „Lízl jsem ho zadkem auta. Byl hodně úzký,“ popisuje incident. I kdyby ale Sedlák tento trest nedostal, tak by se na jeho výsledcích nic nezměnilo.
Podorlická rallye se povedla oběma jezdcům stáje GT2 Motorsport. Úspěšný byl i Roman Burget. Ten dostal své Porsche 997 GT3 nejenom k sedmé příčce celkově, ale také k výhře v klasifikaci A5. Zde porazil druhého Víta Němce o téměř minutu a půl a konečně tak proměnil v odpovídající výsledek slibné tempo, které ukázal již při Rallye Králíky. Tam ovládl ve své třídě většinu rychlostních zkoušek, kvůli problémům s pneumatikami ale skončil až pátý.
„Určitě jsme moc spokojení. Konečně se nám to podařilo dotáhnout k vítězství,“ pochvaloval si Burget v cíli. Celou soutěž si podle svých slov užil. „Perfektní organizace, hladký průběh. Charakterem to byla téměř ideální soutěž pro naše auto. Nakonec i s krátkou převodovkou to docela šlo, do omezovače jsme se dostali jen párkrát. Menší množství šotoliny bylo také výhodou. Auto navíc fungovalo skvěle,“ dodává.
Jediné, co Romana Burgeta trochu mrzelo, byla závěrečná deštivá rychlostní zkouška. Věří totiž, že bez ní mohl v absolutním pořadí skončit ještě výše než jen na sedmém místě.
„Sledovali jsme i časy ostatních dvoukolek a také mezi nimi jsme to chtěli zkusit o první místo. Na poslední vložce nás ale zasáhl déšť a na suchých gumách jsme tam oproti předchozím průjezdům nechali celou minutu. To nás stálo první pozici ve dvoukolkách, ale také jedno místo v absolutním pořadí. Nechtěli jsme riskovat,“ vysvětluje Burget, kterému na celkově šestého Tomáše Dostála chybělo 25,3 sekundy.
Českomoravský pohár v rallye pokračuje o víkendu 20.-21. června. Na programu bude Radouňská rallye.
Foto: GT2 Motorsport, Martin Zajíc
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.