Novinka, která prověří spolujezdce. Duo GT2 Motorsportu má před sebou Slováckou rallye

Osm rychlostních zkoušek, tři různé úseky, celková délka soutěže 80,30 kilometrů a v drtivé většině pouze asfaltové cesty. Tak by se dala ve zkratce popsat Slovácká rallye, která se během druhého srpnového víkendu uskuteční vůbec poprvé. Při pátém letošním podniku ČMPR tradičně nebudou chybět ani jezdci stáje GT2 Motorsport Vladimír Odehnal s Janem Sedlákem.

"Více méně nevím, co od toho očekávat. Sám jsem zvědavý, jak to bude vypadat," přiznává Odehnal, podle kterého budou tento víkend obzvlášť důležité také výkony navigátorů. "Je to pro nás naprostá novinka. Nikdo z nás tu předtím nejel, takže pojedeme hodně na rozpis. Důvěřovat spolujezdcům bude nutné," vysvětluje jezdec startující s Mitsubishi Lancer EVO IX.

Odehnal současně dodává, že ohledně spolupráce se svým dlouholetým navigátorem Lukášem Pořízkem žádnou nejistotu necítí. Podobné to bude také u Jana Sedláka, který nastoupí se svým osvědčeným parťákem Jiřím Katrňákem.

"S Lukášem jsem naprosto spokojen. Za ty roky už jsme docela sehraní a důvěřuji mu," chvalí svého parťáka, který letos s Odehnalem nastoupil zatím jen při červencové Rallye Železné Hory. Úvodní tři podniky totiž musel Pořízek vynechat kvůli zranění. "Nedávno mě navigoval po hodně dlouhé době a vše se obešlo absolutně bez chyby," vyzdvihuje jeho výkon.

Soutěž, jejíž centrum a servisní zóna se nacházejí v bývalém vojenském prostoru Vodní cvičiště Hodonín, se uskuteční téměř celá na asfaltu. Něco takového Odehnalovi nevadí.

"Sice mám raději šotolinu, technika zde ale dostává zabrat daleko více. Na druhou stranu je to ale na šotolině takové hravé a klouzavé. Vždy mě bavily smyky a jízda na sněhu. Toto je něco podobného, jenom v rychlejším stylu," říká Odehnal. Upozorňuje však, že i asfaltové podniky mají svá úskalí. "Na asfaltu sice nedostává technika tolik zabrat, zase tu ale dosahujete vyšších rychlostí a existuje větší riziko, že se něco stane," dodává.

Kompletní program soutěže bude odjet v neděli. Na více než 100 posádek čeká přes 80 ostrých kilometrů. Ačkoli se podnik skládá z osmi rychlostních zkoušek, uskuteční se pouze na třech úsecích. Jsou jimi Moravský Žižkov (12,72 km), Rajčatárna (5,16 km) a Koryčany (13,33 km). Moravský Žižkov a Rajčatárna se pojedou celkem třikrát, Koryčany dvakrát. Zatímco první dva úseky vedou oblastí vinohradů, Koryčany představují techničtější výzvu v lese.

Odehnal i Sedlák si budou chtít spravit chuť po nevydařené Rallye Železné Hory. Na ní Odehnal bojoval o třetí pozici ve třídě A4, na poslední rychlostní zkoušce ale přišel defekt pneumatiky a propad až na deváté místo. Sedlákovo vystoupení skončilo havárií. Nejsvětlejší moment letošního ročníku Českomoravského poháru v rallye zažil tým GT2 Motorsport v červnu na Radouňské rallye. Tam skončil Vladimír Odehnal na druhé pozici celkově i ve třídě. Jan Sedlák na první letošní pódium stále čeká.

Foto: GT2 Motorsport

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.