Rozlučka s Caymanem. Vojtěch Bejda poznal záludnou St. Agathu

12. místo ve skupině 3 v konkurenci více než 20 vozů. Tak dopadlo pro Vojtěcha Bejdu vystoupení při finálovém podniku středoevropského vrchařského mistrovství v rakouské St. Agathě. Závodníkovi stáje GT2 Motorsport sice dala pekelně rychlá trať zabrat, přesto v něm ale zanechala silný dojem.

„Jsem spokojen. Byl to krásný zážitek a myslím si, že jsem z auta dostal maximum. Na takto krátké trati, která má velké převýšení a navíc se neskládá z mnoha zatáček, je těžké něco vymyslet,“ zhodnotil český jezdec svůj výkon.

Už před startem závodu Bejda věděl, že jeho první start v St. Agathě nebude lehký. Jedná se o totiž o velmi rychlou trať, kde je každá chyba drahá. Jakékoli zaváhání zde končí buďto nehodou nebo v lepším případě časovou ztrátou, která je ovšem velmi obtížně dohnatelná. Trať totiž patří mezi kratší. Letos po půlkilometrovém zkrácení měřila 2 734 metrů.

Bejdovi se při prvním ostrém pokusu podařilo zajet čas 1:14,592. V tom druhém na zlepšení nedosáhl, když zaznamenal výkon 1:15,064. Důvodem bylo, že i on poznal zblízka nástrahy náročné dráhy.

„Dostal jsem se za hranu. Byl jsem příliš dlouhý v jedné ze zatáček a vyjel dvěma koly na trávu. Kdybych neubral, hrozilo, že bych šel ze stráně dolů,“ popisuje Bejda horkou chvilku, kterou ovšem zvládl ustát.

Závod navštívily desítky tisíc diváků a zúčastnilo se ho dohromady 188 jezdců. Ačkoli během neděle došlo k několika incidentům, všechny se obešly bez vážnějších následků. V absolutním pořadí závodu se Bejda umístil jako padesátý. Atmosféra podniku na něj udělala velmi dobrý dojem.

„Ta úroveň mě překvapila. Určitě byla srovnatelná s mistrovstvím Evropy. To platí jak při pohledu do startovní listiny, tak z organizačního hlediska. Divácká kulisa byla skvělá, stejně tak počasí,“ pochvaloval si.

Bejdova slova o kvalitě startovního pole potvrzuje mimo jiné také účast elitního jezdce mistrovství Evropy Christiana Merliho. Italský jezdec dokázal s vozem Osella FA 30 celý podnik vyhrát. Za zmínku stojí fakt, že jeho průměrná rychlost činila 177,7 km/h.

Rozlučka s Caymanem

Rakouské vystoupení bylo pro Vojtěcha Bejdu nejspíše posledním za volantem vozu Porsche Cayman GT4 S. Při závěrečném podniku seriálu Maverick Hill Climb Czech s ním sice ještě nastoupí Aleš Kotěra, sám Bejda by už do něj ale usednout neměl.

„Auto jsme nabídli k prodeji. Chceme být konkurenceschopnější a i když se nám letos v republice zadařilo, v evropském měřítku podle nás nemá smysl tuto myšlenku rozvíjet. Je to sice skvěle ovladatelný vůz, jde ale především o okruhové vozidlo. Když u něj musíte zohlednit pravidla pro závody do vrchu, tak je oproti konkurenci příliš těžké a slabé,“ říká Bejda o voze, který letos dovezl jeho otce Pavla k republikovému titulu ve skupině 3.

Na příští rok mají otec a syn Bejdovi jiné plány. „Budeme se snažit vyvinout nový vůz. Ten se pokusíme závodům do vrchu lépe přizpůsobit,“ vysvětluje Vojtěch.

Foto: Auto Bejda

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.