Zástupci Hyundai odhalili experimentální model RN24, který představuje smělé ambice značky v oblasti sportovních elektromobilů.
RN24 zastupuje novou generaci experimentálního vozu, který představuje vizi budoucích výkonných elektromobilů značky Hyundai N a ukazuje možnosti inovací v oblasti sportovních elektromobilů.
Hyundai RN24 je vývojovou verzí tzv. pojízdné laboratoře, která spojuje techniku motorsportu s běžně vyráběnými vozy řady N. Tyto testovací vozy byly vytvořeny s cílem posouvat hranice sportovních elektromobilů a zahrnují pokročilé technologie testované už od modelů RM.
RN24, poháněný systémem převzatým z modelu Ioniq 5 N, nabízí kompaktní design inspirovaný rallyovými vozy a maximální výkon 650 koní. Zkrácený rozvor z něj činí obratný elektromobil, který kombinuje výkonný elektrický pohon a agilitu na úrovni sportovních soutěžních vozů.
Vývoj tohoto modelu přináší nové možnosti pro fanoušky sportovní jízdy, které přesahují pouze výkon a rychlost, zahrnují snadné ovládání a přesné řízení, čímž Hyundai zdůrazňuje svou snahu o maximalizaci jízdních zážitků.
Technologické vybavení RN24 zahrnuje inovativní podvozek a zavěšení kol inspirované modely WRC, pokročilý systém řízení pohonu, upravené řízení pro zvýšení agility a speciální akustický systém s bočními reproduktory pro umocnění zážitku z jízdy.
Mezi pokročilé technologie patří i Rally Mode, který optimalizuje rozdělení točivého momentu na všechna kola, čímž simuluje pohon na všechny kola, a e-Handbrake, který snižuje hmotnost díky eliminaci hydraulických komponent.
Design RN24 zahrnuje prostorový ochranný rám inspirovaný koncepty WRC a využívá matně černá kovaná kola a spoiler TCR pro lepší aerodynamiku. Dodatečné výztuhy vyrobené 3D tiskem zvyšují tuhost a snižují hmotnost.
Podle viceprezidenta Joon Parka tento experimentální vůz dokazuje nevyužitý potenciál sportovních elektromobilů a zdůrazňuje závazek Hyundai N rozvíjet technologie elektromobility zaměřené na jízdní zážitky, což dává zákazníkům důvod těšit se na budoucí novinky.
Foto: Hyundai
Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.