Jack Doohan, donedávna velká naděje akademie Alpine, se podle všeho vydá novým směrem – a to až do Japonska. Dvaadvacetiletý Australan má namířeno do Super Formule, kde by měl závodit v barvách týmu Kondo Racingpodporovaného Toyotou. Tento krok přichází ve chvíli, kdy se jeho šance na návrat do Formule 1 začínají výrazně zmenšovat.
Australský závodník by měl v Super Formule kombinovat závodní povinnosti s možnou rolí rezervního jezdce ve Formuli 1. Jeho otec, pětinásobný mistr světa v MotoGP Mick Doohan, v posledních týdnech jednal s vedením týmu Haas F1, který má silné vazby na Toyotu, což naznačuje potenciální propojení Doohana s japonskou scénou monopostů.
Globální ředitel Toyoty pro motoristický sport Masaya Kaji se k situaci přímo nevyjádřil, ale připustil, že Doohan je „dobrý jezdec“ a nevyvrátil jeho účast v Super Formule.
Příchod Doohana by měl být jednou z několika změn v sestavách týmů Toyoty pro rok 2026. Dvojnásobný mistr světa v rallye Kalle Rovanpera se chystá připojit k týmu KCMG, kde absolvuje test nováčků v Suzuce, a nahradí Nirei Fukuzumiho, jenž má zamířit do týmu Rookie Racing.
V týmu Kondo by příjezd Doohana mohl znamenat konec angažmá Zaka O’Sullivana, jenž si přál pokračovat i v další sezóně. O’Sullivan letos bodoval dvakrát a jeho nejlepší výsledky zahrnovaly sedmé místo v Sugu. V týmu Impul se očekávají změny u Olivera Rasmussena a Mitsunori Takaboshiho, jejichž výkony pro příští sezónu neposkytují záruku pokračování.
Dalším pravděpodobným nováčkem v rámci programu Toyoty je Rikuto Kobayashi, současný jezdec Super Formula Lights, který již letos jednou nahradil Rasmussena. Kobayashi by mohl být zařazen do týmu TGM Grand Prix, který plánuje posílit zkušenou jezdeckou sestavu kvůli letošním potížím s Kotakou, Nonakou a Hibiki Tairou.
S touto kombinací zkušených a mladých jezdců se Toyota připravuje na významnou obměnu sestav pro sezónu 2026 a Doohanova účast v Super Formule nabízí pro australského závodníka novou šanci prosadit se mimo Formuli 1.
Foto: Jack Doohan via X
Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.