KV Motorsport zpět v Mavericku. Stehlík a Lipka si to na Masarykově okruhu rozdají o vítězství

Karel Stehlík tradičně za volantem Mitsubishi Lancer EVO X, čerstvý republikový šampion skupiny 3 Marian Lipka s Lancerem EVO IX. Stáj KV Motorsport vyráží na podnik seriálu Maverick Hill Climb Czech do Brna v tradiční dvoučlenné sestavě. Oba jezdci budou patřit k favoritům třídy E1+2000/4WD.

„Auto už je nachystané. Doufám proto, že bude forma a vyhrajeme,“ naráží Lipka na skutečnost, že závěrečný podnik mistrovství republiky v rakouské St. Agathě před dvěma týdny vynechal kvůli potížím se spojkou. Ani tato absence mu ale nezabránila v tom, aby se hned ve své první vrchařské sezoně stal republikovým šampionem v rámci skupiny 3.

Brněnský podnik nelze považovat za typický vrchařský závod. Koná se totiž v prostředí, které není pro tuto disciplínu charakteristické – na okruhu. Něco takového ovšem pro Lipku není novinkou. První podnik letošní sezony mistrovství republiky se totiž konal v dubnu na Slovakia Ringu a 49letý jezdec si tehdy připsal dvě výhry ve skupině. Zkušenosti už ale má také s Masarykovým okruhem.

„Už před dvěma lety jsem jel v Brně osmihodinovku,“ prozrazuje Lipka, který na tuto zkušenost moc rád vzpomíná. „Ve čtvrtek mi zavolali kamarádi, že jim vypadl čtvrtý jezdec a že pojedu. V pátek jsem si koupil přilbu, oblečení a jel. Myslím si, že jsme nakonec vyhráli,“ popisuje.

Klání seriálu Maverick Hill Climb Czech se nebude konat na celé délce Masarykova okruhu. Z 5 403 metrů se jich využije jenom 4 800. Start bude umístěn 100 metrů od výjezdu z boxů, cíl v nejvyšším stoupání závodní dráhy u stanoviště traťových komisařů číslo 19. Jelikož se cílová čára nachází v o 10 metrů vyšší nadmořské výšce než start, je naplněna definice závodu do vrchu.

Vrchařské klání na okruhu sice není stejné jako na kopci, podle Lipky ale má své kouzlo. „Rozdíl je hlavně v šířce trati a bezpečnosti. Kromě škod na autě se vám tu toho až tak moc nestane. Bezpečí je tu určitě větší než na okreskách,“ vysvětluje Lipka, který už se nemůže dočkat, až vyrazí do akce. „Okruhové tratě mi sedí. Jsou široké a pojedu, co to dá,“ dodává.

Startovní listina třídy E1+2000/4WD čítá v Brně 10 startujících. Jedním z Lipkových konkurentů bude i jeho týmový kolega Karel Stehlík. Ten přijíždí na Masarykův okruh jako bronzový jezdec letošního mistrovství republiky ve skupině 2. Tradičně usedne za volant speciálu Mitsubishi Lancer EVO X.

Oba závody jsou naplánovány na neděli. První se pojede na dvě jízdy od 11:30, druhý začne v 15:15. Tentokrát dostanou účastníci tři pokusy, do konečných výsledků se ale započítá jenom součet dvou nejlepších.

Foto: Autoklub České republiky, KV Motorsport

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.