Super Trofeo zná budoucnost. Temerario za rok nahradí Huracán i u Jiřího Mičánka

Závody Lamborghini Super Trofeo se chystají na vstup do nové éry. Od sezony 2027 se budou v šampionátu využívat vozy Lamborghini Temerario. Tento model nahradí současný Huracán a kromě evropského šampionátu se s ním pojede také v Asii a Severní Americe. Z nového závodního vozu jsou nadšeni také u stáje Mičánek Motorsport powered by Buggyra.

„V průběhu let se Super Trofeo a zákaznické závodění staly skutečným pilířem dlouhodobé strategie naší značky, který posiluje pouto mezi značkou a jejími nejzapálenějšími klienty. S Temerario Super Trofeo děláme další zásadní krok. Tím potvrzujeme náš slib dodat čistokrevný závodní vůz pro rozrůstající se komunitu, která se k nám během závodních víkendů Lamborghini Super Trofeo připojuje,“ komentuje nástup nové generace vozů Stephan Winkelmann, prezident a generální ředitel Lamborghini.

Nové Temerario dostane osmiválcový motor s dvojitým turbodmychadlem a zdvihovým objemem čtyř litrů. Jeho výkon bude dosahovat přibližně 640 koní. Vůz bude vybaven šestistupňovou sekvenční převodovkou. Motor pohání pouze zadní nápravu. Na rozdíl od silniční verze modelu Temerario nemá Super Trofeo elektromotor, hybridní pohon ani pohon všech kol. Součástí výbavy je například také dvanáctistupňová trakční kontrola.

„Temerario Super Trofeo je dokonalým vyjádřením naší filozofie radosti z jízdy. Vytvořili jsme auto, které je čistou závodní evolucí silničního Temeraria,“ říká technický ředitel Lamborghini Rouven Mohr. „Díky svému přímému propojení s Temerario GT3, se kterým sdílí mnoho součástek včetně motoru a převodovky, to je ideální vstupní brána pro ty, kteří touží zažít svět GT závodů,“ dodává.

Už v létě Lamborghini představilo GT3 verzi Temeraria. Tento model má sice se Super Trofeem mnoho společného, přesto najdeme několik rozdílů. Tím nejpodstatnějším je výkon motoru, který je u GT3 naladěn na zhruba 550 koní. Temerario GT3 se ovšem bude moci těšit mnohem propracovanější aerodynamice. Výkon motoru u hybridní silniční verze činí 800 koní.

Vozy Lamborghini Temerario GT3 vtrhnou na závodní okruhy už příští rok. Premiéru bude toto auto mít v březnu při dvanáctihodinovém závodě amerického šampionátu IMSA v Sebringu. Lamborghini bere sezonu 2026 jako přechodnou a proto zachová podporu i týmům pokračujícím s Huracánem GT3 EVO2.

Šampionát Lamborghini Super Trofeo přinesl za dobu své existence nejeden úspěch i českým barvám. Evropskou divizi šampionátu v Česku proslavila zejména stáj Mičánek Motorsport powered by Buggyra. Tým se v šampionátu objevil poprvé v roce 2018 a vrcholu svého účinkování dosáhl v roce 2024, kdy se Štefan Rosina a Bronislav Formánek stali šampiony třídy Pro-Am. V seriálu se dvojice objevuje i letos, jejím hlavním programem ale byla GT2 European Series. Tam letos slovensko-české duo dosáhlo na absolutní titul.

Týmový manažer Jiří Mičánek mladší je z nového Temeraria nadšený. „Mezigenerační rozdíl vůči Huracánu je na první pohled obrovský a mám radost i z toho, že Lamborghini splnilo to, co slibovalo – že nové Super Trofeo bude mnohem podobnější GT3. Myslím si, že to bude extrémně rychlé auto. Těším se na něj,“ říká.

Jiří Mičánek, Bronislav Formánek a Štefan Rosina se v sobotu slavnostního odhalení nového auta zúčastnili. Odehrálo se v Misanu, kde se tento víkend koná Světové finále Lamborghini Super Trofeo. „Super Trofeo je dnes jednoznačně nejrychlejším cupovým seriálem na světě a s Temerariem se tento status ještě posune. Lamborghini jsme už potvrdili, že máme o auta zájem a věřím, že za rok budeme mít možnost se s nimi začít chystat na sezonu 2027,“ dodává Mičánek.

 Lamborghini Temerario Super Trofeo bude už šestou generací vozů, která se v pohárových šampionátech představí. Současně půjde o třetí modelovou řadu, která naváže na Gallardo a Huracán.

Koncept závodů Lamborghini Super Trofeo vznikl v roce 2009 a v prvních čtyřech sezonách byl využíván model Gallardo Super Trofeo. Na ten v období 2013-2015 navázala jeho evoluce Gallardo LP 570-4 Super Trofeo. V roce 2015 se na startovním roštu začaly současně objevovat i vozy Huracán LP620-2 Super Trofeo. Ty byly od roku 2018 nahrazeny modely Huracán Super Trofeo EVO, které závodily až do sezony 2021. Současné vozy Huracán ST EVO2 se v šampionátech využívají od roku 2022.

„V roce 2009 jsme udělali odvážné rozhodnutí a představili Gallardo Super Trofeo,“ vzpomíná Stephan Winkelmann. „Lamborghini nevzniklo jako výrobce závodních vozů, ale naši zákazníci, kterých už si v Super Trofeu zazávodilo přes 1 300, nás neustále žádali o auto, které bude navrženo přímo pro závodní okruh,“ uzavírá.

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.