Český skokan, startem po zadnici i padající Rossi. Le Mans je pro motocyklisty velká výzva

Okruhu Bugatti, permanentní verze trati v Le Mans, hostí o víkendu další díl MS silničních motocyklů. Závodníci ho nepovažují za zrovna oblíbený.

Nestálé počasí, časté deště i klouzající asfalt. To je jen několik důvodů, proč mezi jezdci (nejen MotoGP) není závod v Le Mans zrovna tím nejoblíbenějším. Chcete pár příkladů, k čemu na trati zvané Bugatti už došlo? Tady je máte:

Smolař Randy de Puniet

V roce 2012 v Le Mans při startu MotoGP (už zase) pršelo. Trať byla tak kluzká, že Francouz v sedle motorky ART hned spadl, startovní čáru přejel doslova "po zadku".

Teď uděláme Cimrmanovský úkrok stranou, ale ne bezdůvodně. Randy de Puniet se z MotoGP přestěhoval do světa vytrvalostních závodů. Jenže smůla ho v Le Mans neopustila. Takhle v noci spadl ze své Hondy během závodu na 24 hodin. Ovšem tentokrát se oklepal a pokračoval dál.

Letec Kornfeil

Před třemi lety se v Le Mans proslavil Jakub Kornfeil. Jeho skok přes padající soupeřovu motorku v klání Moto3 se tehdy stal hitem internetu.

"Když jsem viděl, jak tam letí jeho motorka, jediné, co mě napadlo - přidej plyn a postav se do stupaček. Dopad byl dost tvrdý. Zadní tlumič šel nadoraz a byla to taková rána, že se mi nafoukl airbag v kombinéze. Byl jsem z toho dost otřesený a poslední kolo závodu bylo dost bolestivé. Už jsem se nemohl dočkat, až se protáhnu. Po odmávnutí jsem nechal motorku u traťáků, rozepnul kombinézu a bylo to trošku lepší," popsal tehdy český závodník dramatickou chvíli.

I mistr Doktor se někdy utne

Nepěkné zkušenosti si z v Le Mans odvezl i Valentino Rossi. V roce 2017 bojoval s týmovým kolegou Maverickem Viňalesem o vedení, ale v posledním kole šel k zemi. "Vůbec nevím, proč jsem spadl," divil se tehdy Ital.

Loni to byla ještě kratší Grand Prix, Rossi spadl už v prvním kole. Prodloužil tak nelichotivou bilanci, nedokončil třetí už závod MS po sobě.

Foto: Archiv Jakuba Kornfeila

Autor

Radek Vičík

Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.