Stačí jedno vítězství a bude hotovo. Marek Rybníček má velmi slušnou šanci zajistit si již při předposledním podniku letošní sezony vrchařského mistrovství republiky titul v hodnocení skupiny 2. Ve Vrbně pod Pradědem by mohl oslavovat už po sobotním závodě.
Reálné šance na zajištění titulu si je Rybníček vědom. Podřídí ji proto i svůj přístup k závodnímu víkendu. „Pojedu na jistotu. Nechci zbytečně riskovat,“ říká.
V rámci skupiny 2 zatím letos rodák z Náměště nad Oslavou nepoznal porážku při žádném z dosavadních devíti závodů. A jelikož se do konečného pořadí bude započítávat pouze deset nejlepších výsledků, bude mu při podniku Vrbenský vrch stačit i jedno vítězství.
Rybníček ovšem upozorňuje, že ziskem titulu ve skupině 2 jeho letošní mise v mistrovství republiky nekončí. „Titul ve skupině 2 beru letos tak trochu jako samozřejmost. Kromě toho se ale chci zaměřit také na titul v kategorii 1,“ dodává.
I v rámci kategorie 1 je jeho situace velmi slibná. Před svým nejbližším pronásledovatelem Davidem Komárkem má totiž momentálně náskok 43 bodů, což je téměř hodnota dvou vítězství.
Při podniku Vrbenský vrch už Rybníček v minulosti startoval. Dobře proto ví, jaké výzvy na něj čekají. Na místní trati vidí jak pozitiva, tak negativa.
„Celkem se mi líbí. Je spíše rychlá než technická. Jejím jediným nedostatkem je retardér, přes který musíme přejíždět. To mi vadí. Obecně nemám retardéry moc rád,“ vysvětluje.
Z loňská má Rybníček na Vrbno pod Pradědem velmi dobré vzpomínky. Nejenže zde totiž vyhrál oba závody ve skupině 2, ale rovněž dosáhl na dva stříbrné výsledky v absolutním pořadí. A také letos se cítí na to, že by mohl konkurovat absolutně nejlepším.
„Určitě bych chtěl takové výsledky zopakovat i letos,“ věří si.
Na cestě za dosažením těchto ambicí už by Rybníčka tentokrát neměla trápit technika. Závada ze Šternberku, kvůli které nemohl využít celý výkon svého vozu, už je totiž vyřešena.
„Auto jsme spravili a vyměnili vadnou součástku. Nyní bychom měli mít auto opět v kondici a věřím, že nám bude dobře fungovat,“ říká.
Závodní víkend bude mít tradiční harmonogram. Sobotní závod se bude skládat ze dvou závodních jízd a o konečných výsledcích rozhodne součet časů z obou. Zatímco první jízda odstartuje ve 13:00, druhá v 15:00. Neděle se bude skládat ze tří závodních jízd. Tentokrát se ale budou jezdcům započítávat pouze dvě nejlepší. Zatímco první jízda začne už v 10:00, druhá ve 13:00 a závěrečná v 15:00.
Foto: Marek Rybníček via Facebook
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.