Na okruhu, ale do vrchu. Martin Jerman vyhlíží podnik seriálu Maverick Hill Climb Czech v Brně. Zkušený matador věří, že zužitkuje silné stránky svého vozu. Současně si zavzpomíná na svou okruhovou minulost.
„Mám tyto okruhové závody do vrchu rád,“ netají se Jerman. „Není to pro mě cizí prostředí, protože v minulosti jsem se okruhových závodů účastnil. Masarykův okruh je navíc trať vhodná pro Lamborghini,“ naráží na dlouhé rovinky, kde může jeho Huracán ST EVO2 zužitkovat vysoký výkon svého motoru.
Na Automotodrom Brno se Jerman vydává dva týdny poté, co v rakouské St. Agathě završil sezonu vrchařského mistrovství republiky. Tam se letos umístil na konečném čtvrtém místě v rámci skupiny 2. Během roku se 66letý jezdec podíval hned čtyřikrát na stupně vítězů. Ve Šternberku a zmíněné St. Agathě dosáhl na druhá místa, při úvodním podniku na Slovakia Ringu si připsal dva bronzové výsledky.
Mezi hlavní favority bude Jerman patřit i během druhého říjnového víkendu. Ve třídě E1+3000/2WD přitom bude čelit početné konkurenci. Kromě něj se přihlásili i Zdeněk Kmínek (Lamborghini Gallardo GT3), Pavel Bejda (Porsche Cayman), Aleš Kotěra (Porsche Cayman), Milan Hrubý (Chevrolet Corvette GT), Milan Hrabčík (Peugeot 406 Coupé), Vlastimil Vala (Seat Leon 1.9 TDI) a Petr Kopal (BMW e36 M3).
Jedním z důvodů, proč má Jerman vrchařské závody na okruzích rád, je i možnost více riskovat. „Je to bezpečnější a klidnější. Jezdec si tu určitě může více dovolit. Počasí má být krásné, takže se na to těším,“ dodává.
Pro vrchařské závody se tradičně nevyužívá celá délka Automotodromu Brno. Start je umístěn 100 metrů od výjezdu z boxů a cíl v nejvyšším stoupání závodní dráhy u stanoviště traťových komisařů číslo 19. Celkem tato „vrchařská“ trasa měří 4 800 metrů. Cíl se nachází v o 10 metrů vyšší nadmořské výšce než start, čímž je splněna definice závodu do vrchu.
Oba závody se uskuteční v neděli. První bude složen ze dvou jízd a odstartuje v 11:30. Druhé klání začne v 15:15 hodin. Tentokrát dostane každý jezdec tři pokusy, avšak s tím rozdílem, že započítávat se bude jen součet dvou nejlepších.
Foto: Autoklub České republiky, Maverick Hill Climb Czech
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.