Rozcestí Micka Schumachera: zůstat u Alpine, nebo se vydat jinou cestou?

Alpine stojí před klíčovým okamžikem. Francouzský tým chce mít jasno, zda Mick Schumacher zůstane součástí jeho projektu ve vytrvalostním mistrovství světa i v příští sezoně. Podle šéfa programu Hypercar Philippa Sinaulta je „čas, aby se Mick rozhodl“.

Syn sedminásobného mistra světa Formule 1 vstoupil do světa endurance po konci své kariéry v F1 u týmu Haas a v barvách Alpine se rychle zabydlel. Od debutu v roce 2024 získal tři pódiová umístění s prototypem Alpine A424 LMDh a stal se jedním z klíčových jezdců programu.

Přestože se zdálo, že našel novou sportovní cestu, Schumacher opakovaně naznačil, že jeho sen o návratu k monopostům ještě neskončil. Minulý měsíc absolvoval test IndyCar s týmem Rahal Letterman Lanigan Racing a netajil se tím, že „touha po návratu do kokpitu formulového vozu stále hoří“.

Sinault ale upozorňuje, že čas běží. „Potřebujeme mít jasno co nejdříve,“ uvedl. „Není to otázka tlaku, ale plánování. Je čas, aby se rozhodl, kam chce směřovat.“

Podle informací z paddocku je Schumacher spojován s několika možnostmi – od přechodu k McLarenu, který chystá vlastní program Hypercar od roku 2027, až po zájem ze strany Cadillac Racing. Alpine však stále doufá, že si svého pilota udrží.

„Pokud zůstane, bude to pro nás skvělá zpráva. Pokud se rozhodne jinak, budeme to respektovat,“ dodal Sinault. „Mick nám přináší velkou hodnotu – nejen sportovně, ale i lidsky. Tým ho má rád a on si náš projekt opravdu užívá.“

Alpine už zároveň chystá první změnu pro nadcházející sezonu. Do sestavy by měl vstoupit vítěz třídy GTE Pro z Le Mans Antonio Félix da Costa, který po roce opouští tovární tým Porsche.

Pro Micka Schumachera tak stojí na stole rozhodnutí, které může určovat další kapitolu jeho kariéry – pokračovat v úspěšně rozjetém programu WEC, nebo znovu zkusit štěstí na poli formulí.

Foto: Mick Schumacher via X

Autor

Tereza Chvílíčková

Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.