Z července na květen. Mostecké superbiky vyjdou vstříc MotoGP v Brně

16.-18. května. To je termín, ve kterém se během příštího roku představí na mosteckém autodromu mistrovství světa superbiků. Šampionát zavítá na severozápad Čech o dva měsíce dříve než v posledních letech. Důvodem je mimo jiné snaha vyhnout se termínové kolizi s obnovenou Velkou cenou České republiky MotoGP v Brně. Novinkou je i atraktivnější program pro diváky včetně levnějšího vstupného.

„Chtěli jsme vyjít vstříc fanouškům, pro které bude červenec nabitý motocyklovými podniky nejen v ČR. Květnový termín jsme zvolili také s ohledem na tradiční domácí akce a věříme, že bude skvělým startem sezony,“ vysvětluje přesun na jaro Josef Zajíček, generální ředitel Autodromu Most a člen pořádajícího spolu AMK Most.

V předchozích čtyřech ročnících připadl mostecký podnik MS superbiků vždy na léto. Premiéra seriálu na tomto okruhu se během roku 2021 uskutečnila v úvodu srpna. V posledních třech letech se závodilo vždy ve druhé polovině července.

Ze slov Josefa Zajíčka lze usuzovat, že za změnou termínu stojí z velké části obnovení motocyklové Velké ceny České republiky. Ta se příští rok vrátí do kalendáře MotoGP po pětileté pauze a Masarykův okruh ji přivítá od 18. do 20. července. Při zachování červencového termínu by tak oba podniky více méně termínově kolidovaly, což by mohlo pro superbikový závodní víkend znamenat nižší návštěvnost. Loni akci navštívilo téměř 60 tisíc diváků, čímž byl stanoven nový rekord v historii podniku.

K úpravám dojde i v oblasti vstupného. Jednodenní lístek bude zlevněn a jeho cena klesne z 1 500 Kč na 1 100 v předprodeji. Už se navíc nebude rozlišovat mezi diváckým svahem a paddockem, místo toho dojde ke sjednocení do jediného druhu vstupného. Díky tomu se každý z fanoušků dostane mimo jiné na Victory Lane nebo Paddock Show. Děti do 15 let mají vstup zdarma.

Zatraktivnění se dočká i doprovodný program. Začne už ve čtvrtek. Ten sice bude vyhrazen zejména procházkám jezdců po dráze, na okruhu se ale také uskuteční běh pro veřejnost. Vstup na akci bude zdarma. Dráha se fanouškům otevře i o víkendu. V sobotu se zde odehraje část doprovodného programu s jezdci, v neděli přijde na řadu Bike Parade, tedy společná jízda po okruhu. „Cílem je nabídnout autentický zážitek všem. Fanoušci se dostanou až na asfalt, více už to ani nejde,“ těší se Josef Zajíček.

25 milionů do rozvoje

Autodrom Most bude i v roce 2025 pokračovat v modernizaci své infrastruktury. Do rozvoje areálu tentokrát zainvestuje 25 milionů korun. Ty budou použity například na nové ozvučení diváckého svahu, opravu povrchu dráhy v zatáčkách 1, 2, 7 a 21, nové bezpečnostní bariéry mezi zatáčkami 8 až 12, instalaci nové generace LED panelů včetně startovacího zařízení, modernizaci softwaru kamerového systému nebo technologií pro výběr parkovného.

Součástí mosteckého kalendáře bude tradičně Czech Truck Prix, tedy závody ME tahačů. Ty se uskuteční o víkendu 29.-31. srpna a společně se s nimi se v akce objeví opět závody evropského seriálu NASCAR. Doprovodný program ale bude tentokrát o něco bohatší. „V reakci na přání fanoušků se na programu objeví dvě nové doprovodné série – Triumph Competition & British GT a Super Sixties. Obě přinášejí atraktivní automobilové závody historických vozů ve stylu ryzího motorsportu,“ odhaluje Zajíček.

Sám Josef Zajíček opět uspořádá vytrvalostní jízdu Czech Oldtimer Express. Její třetí ročník byl naplánován od druhého do osmého května. Padesátka českých veteránů během ní odjede více než 2 000 kilometrů, které budou rozděleny do pěti etap. Několikrát překročí hranice Německa, Švýcarska a Francie. Vše vyvrcholí v Cannes na Francouzské riviéře.

Foto: Autodrom Most

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.