Poprvé na Slovakia Ringu, poprvé s Caymanem. Bejda půjde v úvodu vrchařské sezony do neznáma

U Pavla Bejdy se ponese začátek vrchařského mistrovství republiky ve znamení změn. Nejenže si vůbec poprvé zazávodí s novým vozem Porsche Cayman S, ale rovněž ho čeká premiéra na okruhu Slovakia Ring.

Do modelu Cayman S Bejda přesedá po loňském roce stráveném ve voze Porsche 911 generace 991. S ním si dojel pro titul republikového vicemistra ve skupině 3. Po skončení sezony se zúčastnil také závěrečného podniku Maverick Hill Climb Czech s vozem novější generace 992. Právě s tímto autem měl v plánu letos původně závodit. Nakonec ale bude vše jinak.

„Sice jsme měli aktuální model 992, nicméně před sezonou jsme se ho rozhodli prodat a místo toho pořídit toto auto. Cayman je tovární vůz GT4 Cup. Upravovala ho firma Manthey a jedná se o originální závodní vůz,“ představuje Bejda svou novou techniku.

Zkušený vrchař se domnívá, že jeho současný speciál je pro tuto disciplínu vhodnější než předchozí vůz: „Vydali jsme se cestou menšího výkonu. Současně ale doufáme, že nám tento vůz nabídne lepší jízdní vlastnosti. Není to tak, že by předchozí auto bylo špatné, ale očekávám, že nové se bude na trati chovat lépe. Ale uvidíme až po závodě, teď se to těžko posuzuje,“ vysvětluje pilot stáje GT2 Motorsport.

Co by ale mohlo být výhodou při většině klasických vrchařských klání, to by nemuselo Bejdovi hrát do karet na Slovakia Ringu. Ačkoli jezdci nebudou v Orechové Potoni závodit na plné verzi okruhu, ale pouze na kratší variantě, stále se jedná o rovinatou trať, na které hraje důležitou roli dobrá maximální rychlost.

„Na okruhové závodění by asi přece jen bylo lepší naše loňské auto,“ uznává Bejda. Současně ale zdůrazňuje, že z dlouhodobého hlediska změna techniky rozhodně dává smysl. „Předpokládám, že techničtější tratě jako Náměšť nad Oslavou budou lepší pro Cayman. V tuto chvíli jsem plný očekávání,“ říká.

Úvodní podnik sezony se skládá ze dvou závodů, přičemž součástí každého z nich budou dvě jízdy. Oba se odehrají v neděli. Úvodní klání odstartuje v 10:45 a druhé v 15:45.

Foto: GT2 Motorsport, Auto Bejda

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.