Renault přenesl model R17 do třetího tisíciletí. Dostal impozantní design i elektromotor

Renault znovu sáhl do svého bohatého dědictví s moderním nádechem a představil restomod Renault 17 od avantgardního designéra Ora Ïto.

Tato odvážná změna designu slavného vozu Renault 17, který byl uveden na trh v roce 1971, je součástí pokračující snahy francouzské značky spojit svou slavnou minulost s moderním designem a technologiemi.

Ora Ïto vysvětlil svůj tvůrčí přístup: „Přepracování ikonického vozu, jakým je Renault 17, bylo vzrušující výzvou. Chtěl jsem ukázat jeho design a zároveň mu dodat současnou plynulost, dynamiku a jednoduchost. Mým cílem bylo dodat vozu styl a modernost, aniž bych změnil charakter originálu.“

Renault 17, symbol 70. let, byl známý svými hranatými liniemi a sportovním designem. V letech 1971 až 1979 bylo vyrobeno více než 92 000 kusů. Na svou dobu se vyznačoval pokročilými technologiemi, včetně pohonu předních kol, vstřikování paliva a důrazu na aktivní i pasivní bezpečnost. Arnaud Belloni, šéf značky Renault, poznamenal, že původní Renault 17 „ztělesňoval idealismus 70. let“ a spojoval eleganci se špičkovými technologiemi. Restomod verze je však ojedinělým výtvorem a není určena pro sériovou výrobu.

Tato moderní interpretace, elektrický restomod R17 x Ora Ïto, byla vyvinuta ve spolupráci s týmem designérů Renaultu, který vedli Sandeep Bhambra a Gilles Vidal. Projekt zaujímá „retro-futuristický“ přístup, v němž se prolíná minulost se současností. Charakteristická filozofie „simplexity“, tedy kombinace jednoduchosti a složitosti, je patrná v celém designu vozu Ora Ïto.

Vůz si zachovává klíčové prvky původního Renaultu 17, včetně designu dvoudveřového kupé, bezrámových dveří a karoserie bez středového sloupku. Byl však výrazně modernizován, má širší karoserii pro lepší držení na silnici a přepracované přední a zadní světlomety. Plně elektrická pohonná jednotka disponuje výkonem 270 koní, zatímco podvozek z uhlíkových vláken udržuje hmotnost na skromných 1,4 tuny.

Uvnitř vozu se mísí klasické a moderní prvky. Sedadla mají nové čalounění z jemné vlny Merino, zatímco přístrojová deska a středová konzola prošly modernizací. Centrální obrazovka odráží současné grafické prostředí Renault, zatímco malé geometrické displeje za volantem vzdávají hold ciferníkům původního modelu.

Ora Ïto dodal: „Zachovali jsme nejcharakterističtější rysy Renaultu 17, ale přidal jsem vlastní kódy, které mu dodaly futuristický nádech. Restomod teleportuje Renault 17 do budoucnosti pomocí jemných změn, ale zachovává jeho ikonickou podstatu.“

Elektrický restomod R17 x Ora Ïto je v současné době vystaven v Maison5 v Paříži a plánuje se objevit na nadcházejících prestižních akcích.

Zdroj: Renault

Fotogalerie

Autor

Radek Vičík

Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.