Druhé místo. To je výsledek, který si Petr Semerád odnesl po dramatickém závěru z letošního ročníku podniku Auto Show Slovakia Ring. Pro reprezentanta stáje Liqui Moly Racing šlo o premiérový start za volantem speciálu Toyota GR Yaris Rally2. Nyní už se připravuje na populární Pražský rallyesprint.
"Jsme spokojení. Bylo to pěkné svezení. Vyzkoušeli jsme si, co jsme potřebovali. Auto fungovalo skvěle," pochvaloval si český soutěžák, který se za volant rallyeového speciálu vrátil po roční pauze.
Letošní ročník podniku Auto Show Slovakia Ring se skládal ze čtyř rychlostních zkoušek o délce 7,5 kilometru. Jejich trasa vedla buďto přímo po okruhu nebo po přilehlých obslužných komunikacích. Semerád se od začátku držel na třetí pozici a zdálo se, že směřuje právě k bronzovému výsledku. "Snažil jsem se držet si určité tempo. Od začátku jsme jeli konzistentně, ačkoli jsme zkoušeli na autě různé věci," vysvětluje Petr svůj přístup.
A ten se mu nakonec vyplatil. "Bojovali jsme s Richardem Gondou. Sice před námi měl poměrně velký náskok, na konci ale udělal chybu a vyletěl ven z dráhy. My se naopak stále drželi na konstantních časech a díky tomu jsme se před něj dostali," popisuje Semerád, jak se spolu se svým navigátorem Jiřím Neubauerem dopracoval ke druhému místu.
Zkušeného slovenského okruháře, který startoval se Škodou Fabia RS Rally2, nakonec porazil rozdílem pouhých tří desetin. S nejnovějším speciálem mladoboleslavské automobilky nastoupil i Grzegorz Grzyb. Zkušený polský jezdec celou soutěž ovládl. Podařilo se mu to již poosmé, což z něj dělá rekordmana tohoto podniku.
Vůz Toyota GR Yaris Rally2, který se na rychlostních zkouškách plnohodnotně objevuje od letošního roku a globálně patří ke špičce ve své kategorii, udělal na Semeráda dojem. "Rozhodně to není auto, které by bylo horší než Fabia RS. Naopak jí je určitě schopno konkurovat," říká jezdec, který si v minulosti zazávodil i s modelem Fabia RS Rally2. "Toyota je podobná. Její tříválec má ale samozřejmě jiný průběh než čtyřválec od Škodovky. Cítil jsem také odlišnosti v chování vozu, které se týkaly podvozku nebo stylu řízení. Kdyby jel člověk se zavázanýma očima, tak by si tato dvě auta přece jen nespletl," srovnává.
Jedním z jezdců, které Petr Semerád nechal v Orechové Potoni za svými zády, byl Manfred Stohl. Zkušený rakouský závodník v minulosti absolvoval 127 soutěží na scéně mistrovství světa a v nich získal šest pódiových umístění. Na Slovensku obsadil s Citroënem C3 Rally2 čtvrtou příčku.
"Bylo fajn se s Manfredem seznámit. Prohodili jsme pár slov a trochu si popovídali o závodech," říká 23letý mladík na adresu 52letého matadora. Z jeho porážky ale nechce dělat vědu. "Manfred už dlouhá léta aktivně nezávodí, spíše podniká. Asi bych to tedy nenazval vysloveně jako cenný skalp. Určitě ale bylo pěkné poměřit se s takovým zkušeným závodníkem," dodává.
Nyní už se zraky Petra Semeráda a stáje Liqui Moly Racing upínají k pražskému Strahovu. Tam se v sobotu 30. liístopadu uskuteční Pražský rallyesprint. Semerád se tohoto podniku účastní pravidelně. Na jaře roku 2022 ho dokonce vyhrál. Tehdy startoval se Škodou Fabia Rally2 evo.
Foto: Liqui Moly Racing
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.