König letos pojede za tým Orelac mistrovství světa superbiků, ve hře jsou i vytrvalostní závody

Oliver König absolvuje letos kompletní sezonu mistrovství světa superbiků. V ní bude závodit s motocyklem Kawasaki stáje Orelac. Není ovšem vyloučeno, že se ukáže i v závodech vytrvalostního mistrovství světa.

Loňský listopad přinesl Oliveru Königovi premiérové vystoupení v mistrovství světa superbiků. Český jezdec nastoupil při závěrečném podniku sezony u týmu Pedercini. A nakonec nezůstane jenom u jednoho startu. Königa totiž ve světovém superbikovém šampionátu uvidíme i letos, a to hned v celé sezoně. Znovu usedne na motocykl Kawasaki, tentokrát ale bude hájit barvy španělské stáje Orleac.

"Zprávu jsem se dozvěděl o Vánocích. Reakce na to byla: no do prd... Krásné!," popisuje König, jak se dozvěděl, že se přesune do MS superbiků nastálo. "I když je to velký skok, smysl to dává. Litrové motorky mi sedí a věřím, že to zvládnu. Bude to velký skok, protože jdu z motorky, která měla 50 koní na stroj s 250 koňmi. Jenže na litrové motorce se cítím o dost lépe. Je to více o jezdci, než o tom, jestli se umím vyvést a jak je motorka silná. Je to o tom, jestli má závodník cit a koule na to brzdit později. A to mi vyhovuje, protože nejsem ten klasický obloučkář, co se vyváží za jinými," dodává devatenáctiletý jezdec.

Co se výsledků týče, nevstoupí pražský závodník do letošní sezony s žádnými konkrétními cíli. Chce se především učit: "Podmínkou smlouvy se španělským týmem bylo, abych si nekladl cíle. Chci se poučit z chyb, které jsem udělal v Indonésii a postupně předvádět progres, který má smysl. Na tom litru se učí každý, ale je to neuvěřitelně zábavná motorka," říká König.

I bod by byl úspěchem

Podle Königova manažera Miloše Čiháka pomohl českému závodníkovi k zisku permanentního místa ve startovním poli světového šampionátu superbiků i jeho výkon při listopadovém vystoupení v indonéské Mandalice.

"Tohle byl z mého pohledu zásadní faktor. Kawasaki sbírá data, viděli Olivera, jak za víkend pořád na litrové motorce zrychloval v těžkých deštivých podmínkách. A to i když v tréninku moc nenajezdil. Určitě si toho všimli," říká Čihák.

Svému svěřenci před sezonou věří: "Velmi důležitý bude začátek sezony. Vůbec nepochybuji, že výsledky přijdou. Máme největší obavu v tom, aby to ustál hlavou a nechtěl být hned vpředu. Kdyby si občas škrtnul na bod, bylo by to více než dobré. První sezona bude hodně těžká," dodává.

Letošní sezona MS superbiků se bude skládat z celkem třinácti podniků. Dosud je ale známo pouze dvanáct okruhů, na kterých se pojede. Jsou jimi španělský Motorland Aragón (8.-10. dubna), nizozemský Assen (22.-24. dubna), portugalský Estoril (20.-22. května), italské Misano (10.-12. června), britský Donington Park (15.-17. července), český Most (29.-31. července), francouzské Magny-Cours (9.-11. září), španělská Barcelona (23.-25. září), portugalské Algarve (7.-9. října), argentinský San Juan (21.-23. října), indonéská Mandalika (11.-13. listopadu) a australský Phillip Island.

V případě Phillip Islandu zatím není znám přesný datum. Je ovšem jisté, že se na okruhu uskuteční poslední podnik sezony.

Dojde k dalším vytrvalostním vystoupením?

V loňském roce představovalo pro Olivera Königa hlavní program mistrovství světa třídy Supersport 300, které se jezdí v rámci doprovodného programu světového superbikového šampionátu. V barvách stáje Movisio Racing by MIE obsadil celkovou 11. pozici. Nejlepšího výsledku dosáhl při prvním závodě v Mostě, kde skončil třetí. Za zmínku ale stojí i Königova účast v seriálu Alpe Adria, kde se stal šampionem kategorie Supersport 300 a kromě toho zde absolvoval svůj první závodní start na superbiku.

Dalším ze šampionátů, kde jsme loni mohli Königa vidět, bylo ale také vytrvalostní mistrovství světa FIM EWC. Zde se zúčastnil šestihodinového mosteckého závodu, ve kterém nastoupil spolu s Dominikem Jůdou a Filipem Salačem jako součást posádky stáje TME Racing. A není vyloučeno, že se König ve vytrvalostních závodech objeví i letos.

"Shodujeme se na tom, že Oliver potřebuje na velké motorce najezdit co nejvíce kilometrů a toto je jedna z možností. Máme ve smlouvě i možnost nastoupit do několika vytrvalostních závodů. Prioritou jsou ale samozřejmě superbiky," prozradil Miloš Čihák na tiskové konferenci.

Na konečné podobě kalendáře FIM EWC pro sezonu 2022 se stále pracuje. Prozatím je jisté, že jeho součástí budou dvacetičtyřhodinovky v Le Mans (16.-17. dubna) a Spa-Francorchamps (4.-5. června), dále dvacetičtyřhodinový závod Bol d´Or v Le Castellet (17.-18. září) a také osmihodinové klání v japonské Suzuce (7. srpna).

 

 

 

 

 

Foto: Florián Pejcha

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.