Porsche rozšiřuje řadu 911 o nový, lehký a dynamický model 911 Carrera T, zaměřený na řidiče, kteří hledají čistý zážitek z jízdy.
Tento model, jehož označení „T“ odkazuje na Touring verzi z roku 1968, kombinuje sníženou hmotnost, manuální převodovku a specifické dynamické prvky pro dosažení maximální jízdní radosti. S lehčí konstrukcí, včetně odlehčených oken a snížené izolace, váží 911 Carrera T pouhých 1478 kg, což je o 40 kg méně než běžná verze Carrera, a poprvé je dostupný také jako kabriolet.
Pod kapotou se nachází známý šestiválcový motor boxer s dvojitým přeplňováním o objemu 3,0 litru, který poskytuje výkon 394 koní a točivý moment 450 Nm. Standardní šestistupňová manuální převodovka přenáší výkon na zadní kola a umožňuje využít funkci meziplynu, která automaticky přizpůsobí otáčky motoru při podřazování, což přináší nejen hladší jízdu, ale i specifický zvuk. Porsche přidalo také paket Sport Chrono, díky němuž dosahuje Carrera T zrychlení na 100 km/h za 4,5 sekundy u kupé a za 4,7 sekundy u kabrioletu. Maximální rychlost činí 295 km/h pro kupé a 293 km/h pro kabriolet.
Pro lepší ovládání je model 911 Carrera T vybaven řízením zadní nápravy, které je poprvé standardní součástí výbavy tohoto modelu. Ve spojení s ostrým řízením přední nápravy zajišťuje lepší kontrolu při zatáčení a větší stabilitu v rychlejších zatáčkách. Podvozek je doplněn o adaptivní sportovní odpružení PASM, které je sníženo o 10 mm, a optimalizované stabilizátory pro neutrální jízdní vlastnosti. Kola z lehké slitiny ve velikostech 20 palců vpředu a 21 palců vzadu mají pneumatiky s rozměry 245/35 ZR20 vpředu a 305/30 ZR21 vzadu.
Exteriér 911 Carrera T obsahuje detaily, které odlišují tento model od ostatních verzí řady 911. Na trojúhelníkových zadních oknech je nálepka symbolizující manuální řazení, zatímco na zádi se nachází kontrastní označení v barvě Vanadium Grey. Další designové prvky zahrnují mřížku na zadním kapotě, zrcátka a strojově leštěná kola v odpovídající barvě Vanadium Grey Metallic. Carrera T má také aerodynamicky optimalizovanou hranu spoileru, která zajišťuje lepší stabilitu vozu při vyšších rychlostech.
Pro model Carrera T je k dispozici široká paleta barev, rozdělených do tří základních schémat: Legends, Dreams a Shades, doplněná o speciální programy Paint to Sample a Paint to Sample Plus, které umožňují individuální úpravy. Například schéma Legends zahrnuje barvy jako Shade Green Metallic a Crayon, zatímco Dreams nabízí sytější odstíny, jako je Guards Red nebo Gentian Blue Metallic. Střecha modelu 911 T Cabriolet je na přání dostupná v různých barvách, včetně černé, červené a modré.
Interiér modelu Carrera T je sportovně laděný s černými prvky a kontrastním prošíváním, které je typické pro tento model. Zkrácená řadicí páka s hlavicí z laminovaného dřeva a štítek „MT“ (Manual Transmission) umocňují exkluzivní atmosféru manuální převodovky. Na přístrojové desce najdeme standardně stopky paketu Sport Chrono, přičemž veškeré dekorační vložky jsou v šedé barvě Vanadium Grey nebo v černém kartáčovaném hliníku.
Standardní sedadla modelu Carrera T jsou černá, elektricky nastavitelná sportovní sedadla se středy z materiálu Sport-Tex. Tartanový vzor látky je specifický právě pro tento model, zatímco na opěrkách hlavy je vyšito logo 911. Na přání jsou k dispozici adaptivní sportovní sedadla Plus s nastavením v 18 směrech nebo mimořádně lehká skořepinová sedadla.
Porsche nabízí pro model 911 Carrera T také speciální designové pakety pro exteriér i interiér. Exteriérový paket Carrera T zahrnuje například vložky na zadní kapotě, nápisy Carrera T a kola z lehké slitiny s lesklou čelní plochou v kontrastní barvě Gentian Blue. V interiéru je možné přidat kontrastní prošívání a pruhy na sedadlech v odpovídajícím barevném schématu.
Objednávky na nový model Porsche 911 Carrera T již probíhají, přičemž cena začíná na 3 641 980 Kč včetně DPH, zatímco verze Cabriolet stojí od 4 003 985 Kč. Tento model se zaměřuje na klíčové hodnoty značky – lehkost, agilitu a osobitý zvukový zážitek – a přináší specifické vybavení pro ty, kteří chtějí čistou a dynamickou jízdu.
Foto: Porsche
Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.