Sobotní Rentor Racing - Partr Rallye Vsetín ukončí domácí seriál ve sprintrallye. Na startu bude více než sedmdesát posádek.
Se startovním číslem 1 odstartuje už jistý vítěz Poháru 2+ 2021 Roman Odložilík, za ním vyrazí do závodu přes sedmdesát dvojic, včetně historiků.
Páteční dopoledne a část odpoledne bude věnován seznamovacích jízdám na třech známých úsecích (Hošťálková, Semetín a Jabloňová). Trénink pak volně přejde v technické přejímky v areálu Autosalonu Škoda - Samohýl motor ve Vsetíně.
Pořadatelský tým Autoklubu Vsetín – město v AČR přijal k datu uzávěrky 75 přihlášek. Aktuálně eviduje omluvenky Jana Pilaře (po havárii na Rally Morava) a Aleše Jirátka (motor).
Jedenáct účastníků se zapsalo do Poháru 2+ (pro čtyřkolky), včetně většiny jezdců z čela průběžné klasifikaci tohoto seriálu. Už zmíněného Romana Odložilíka budou chtít v cestě za vítězstvím potrápit jezdci na Fabiích R5 / Rally2 (Miroslav Jakeš, Adam Březík, Dominik Stříteský), značku hyundai osedlají Martin Vlček a Petr Trnovec, s Fordem zabojuje Karel Trněný. Právě Martin Vlček, Adam Březík a Karel Trněný jsou adepty na zbylé stupně vítězů v Poháru 2+.
Do bojů o čelní příčky jistě zasáhnou i dva slovenství jezdci Jaroslav Melichárek (Ford Fiesta RS WRC) a Vladimír Hanuš (Hyundai i20 R5) v rámci Poháru pořadatele.
V Rallyesprint Sérii nepojede Jan Dohnal, nechybí ale Jaromír Tarabus. Ten už na Barumce ukázal za volantem Peugeotu 208 Rally4 svou rychlost, tentokrát budou patřit k jeho konkurentům Egon Smékal, David Štefan (všichni třída 5), nejrychlejší jezdci třídy 6 Petr Daniel, Martin Lehký, Petr Zedník, Michal Srb či vítěz třídy 9 na Rally Morava Filip Ocelka. Třída 6 bude s 17 vozy nejpočetněji zastoupena ve startovním poli (včetně devíti účastníků Čermák a Hrachovec Adam Cupu).
Rentor Racing - Partr Rallye Vsetín bude i poslední soutěží letos nově vzniklého seriálu České Trofeje v RHA. Na startu se objeví deset vozů, mezi favority musíme jednoznačně zařadit piloty rychlých vozů Lada VFTS Martina Černého a Petra Němce.
Profil tratí Rallye Vsetín se v posledních letech výrazně nemění. Fanoušci, kteří pravidelně míří na Valašsko za rallysportem, tak ani letos nic nepřekvapí. Na posádky čeká kompaktní trať s délkou 137,86 km.
Opět se bude jezdeit na třech úsecích, tentokrát shodně ve dvou průjezdech (celkem 66,64 km). Posádky absolvují tradiční testy Hošťálková (Hošťálková – Hošťálková), Semetín (Hošťálková – Semetín) a Jabloňová (Vsetín – Růžďka – Horní Jasénka - Vesník).
Na každém úseku pořadatelé vybrali zajímavé pasáže – divácká místa. Ta budou uvedena v oficiálních mapách na webu soutěže v sekci Diváci.
"Na testu Hošťálková doporučuje průjezd točnou na výjezdu z obce, následně pravé odbočení u chaty na Trojáku s přehlednými úseky kolem rozhledny Maruška a diváci si přijdou na své i v pasážích před cílem," uvedl ředitel soutěže Petr Gryger.
Semetínská zkouška je hůře dostupná. ""K kdo si něco málo vyšlápne, najde mnoho zajímavých pasáží, rychlých i pomalých zatáček. Přístup od Semetína bude od hájenky omezen.
Poslední test Jabloňová láká na levé odbočení pod Dušnou, průjezd točny ve Vsetíně - Jasénce a pasáže ve sjezdu do cíle zkoušky,“ dodal Gryger.
Foto: Zdeněk Weiser, František Dušek a Rallyservice.cz
Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.