Postřehy a dojmy z týdenního testování sportovní verze elegantního kombi Peugeotu 508.
Na první pohled upoutá nejluxusnější Peugeot svým designem. SW sice znamená v mluvě francouzské značky kombi, ale tento krasavec se může pyšnit spíše dnes tak populární karoserií shooting brake. Přídi dominují dva světelné drápy diod denního svícení zasahující až do nárazníku. Drápy, které jsou typickým znakem peugeotího designu, lze zahládnout i na zadních světlometech, které jsou stylově zatmavené a spojené vodorovnou linkou.
Pro českého chataře může být trochu zklamáním, že kombík je o něco menší než předchozí generace. Zavazadlový prostor má o 30 litrů méně (530). Ale samozřejmě si můžete prostor výrazně zvětšit sklopením zadní řady sedadel. V té chvíli dostanete 1780 l, byť se základnou ne úplně v rovině. Přesto není nutné kufr zatracovat. Má řadu úchytů a na spodní straně kolejnice pro upevnění "splašeného" nákladu. To vše kryje roleta s netradičními třemi polohami - zakryto, odkryto a polootevřeno pro lepší přístup k nákladu.
Usednutí do vozu se rovná uvelebení se v pohodlném křesle. Dostatek místa je i na zadních sedačkách, kde je navíc proti "klasické" 508 asi o čtyři cm více prostoru.
Na řidiče se po nastartování (samozřejmě tlačítkem, na co dnes klíče, že?) usměje nejnovější generace chlouby Peugeotu, systému i-Cockpit. Tedy digitální zobrazení všeho potřebného, co je třeba mít v zorném úhlu. To vše je za volantem v netradičním tvaru "ukousnutého" věnce.
Po setmění se v nabídce i-Cockpit objeví infračervená kamera jak vystřižená z filmů o špionech. Řidič začne podvědomě hledat ten kouzelný červený knoflík, kterým se odpalují rakety řízené infračerveným paprskem. Noční vidění je tak jasné, že upozorní i na srnku běžnému oku ukrytou za hustým lesním porostem těsně vedle silnice.
To, co nenabízí i-Cockpit, najdete na dotykové obrazovce infotainmentu nad středovkou konzolí. Pod ním je klasické piano tlačítek, které už také patří neodmyslitelně k designu Peugeotu. Pod ním je ještě jedna řada přepínačů, které se starají hlavně o klimatizaci a vyhřívání předních sedadel.
Benzínový motor PureTech o výkonu 225 koní dělá čest současnému trendu downsizingu, s objemem 1600 ccm dokáže předvést hodně muziky. Kombík je díky němu velmi hbitý a příjemný na ježdění jak na dálnici, tak na klikatých okreskách, kterých se u nás najde "neúrekom". Především tam poznáte, že osmistupňová převodovka šlape jako hodinky. Pokud zvolíte sportovní režim, je pět set osmička ještě dravější.
Nekvalitní vozovky prověří také pérování, které ale nemá téměř žádnou chybu a posádka si může připadat jako v královském kočáru. K tomu u verze GT napomáhá aktivně řízený podvozek, jenž pruží podle aktuálně zvoleného režimu.
Spotřeba samozřejmě závisí na zvolené jízdě, ale na dálnici na tempomat se dá jet v klidu za 7 litrů na 100 km, ovšem divoká sportovní jízda hravě atakuje hranici 11 l/100 km.
Celkový dojem z testovaného vozu v luxusní výbavě je více než pozitivní. Pokud nepotřebujete zrovna stěhovák a chcete elegantní, dynamické a pohodlné kombi, je Peugeot 508 SW GT ta pravá volba.
Peugeot 508 SW GT PACK PureTech 225 S&S EAT8 - základní cena 1 170 000 Kč
Příplatkové doplňky:
Cena celkem - 1 334 000 Kč
Aktuálně lze objednat pouze tyto verze, příplatkové doplňky ovšem zůstávají v nabídce stejně jako dřív.
Foto: Peugeot
Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.