Roman Staněk získává krátce před začátkem letošní sezony formule 2 nového hlavního sponzora. Tím se stává společnost Czechoslovak Group. Globální průmyslově-technologická skupina si stanovila za cíl dostat rodáka z Valašského Meziříčí do F1.
„Závodění obětuji vše, tvrdě na sobě makám a dělám vše pro to, abych dosáhl na svůj sen. Velmi si proto vážím podpory skupiny CSG, která mi umožní uskutečnit další starty ve formuli 2. CSG je silným partnerem a respektovanou značkou a nového hlavního partnera budu hrdě reprezentovat a usilovat o to, abychom společně dosáhli formule 1,“ těší se český pilot na novou spolupráci.
Dohoda s novým hlavním sponzorem přichází Staňkovi velmi vhod. Dosud ho totiž v kariéře finančně podporoval především jeho otec a loni měl pilot Tridentu co dělat, aby svou premiérovou sezonu ve F2 vůbec dokončil. Nakonec se mu ale během roku podařilo sehnat nové sponzory a rovněž mu pomohla fanouškovská sbírka, kterou uspořádal. Logo společnosti CSG se bude během letošní sezony objevovat nejen na Staňkově monopostu, ale také na jeho výstroji.
„Skupina CSG je historicky provázána se světem českého motoristického sportu prostřednictvím naší automobilky Tatra. Roman Staněk se závodění věnuje už od svých devíti let a jen díky svým výkonům se dostal až do formule 2. Jako silná a dynamicky rostoucí skupina chápeme ambice a odhodlání prorazit na mezinárodním poli a chceme s Romanem Staňkem dosáhnout účasti ve slavné formuli 1. Podporujeme mladé talenty, kteří mají zdravou dravost, chtějí dosáhnout úspěchu a jdou si vytrvale s pílí za svými cíli. Roman Staněk je toho příkladem,“ říká výkonný ředitel CSG David Chour.
Majitelem skupiny CSG je český podnikatel Michal Strnad. Její hlavní obory představují strojírenství, automobilový, železniční a letecký průmysl, obranný průmysl a výroba malorážové munice. Součástí skupiny není jenom již zmíněná Tatra Trucks, ale také významný světový výrobce malorážové munice Fiocchi nebo český výrobce radarů Eldis. V podnicích začleněných do CSG a v propojených firmách pracuje přes 10 000 lidí. Klíčové výrobní podniky společnosti se nacházejí v České republice, na Slovensku, ve Španělsku, Itálii, Indii, Velké Británii a USA. Své výrobky exportuje CSG do celého světa.
Letošní sezona bude ve formuli 2 Staňkovou druhou. Stejně jako v roce 2023 nastoupí v barvách týmu Trident. S italskou stájí loni získal 15 bodů, které mu v konečném pořadí přinesly 18. pozici. Nejlepšího výsledku dosáhl při sprintu na Red Bull Ringu, který dokončil jako pátý. Za zmínku ale stojí například také jeho výkon při kvalifikaci v Monze, kde zajel třetí nejrychlejší čas.
Součástí Tridentu je Staněk už od roku 2022. Tehdy s ním působil ve FIA F3 a mimo jiné i díky vítězství při hlavním závodě v Imole obsadil celkovou pátou pozici, přičemž ještě do posledního podniku vstupoval s nadějí na titul. Loni se do monopostu F3 jednorázově vrátil při Velké ceně Makaa. V ní skončil dvanáctý.
Letošní ročník F2 bude pro všechny piloty novou výzvou. Šampionát totiž přechází na monoposty nové generace. Staněk si toto auto mohl poprvé vyzkoušet na konci ledna v Barceloně, kdy se uskutečnil shakedown. Od neděle 11. do úterý 13. února se s tímto vozem prohání po okruhu v Bahrajnu, kde probíhají oficiální předsezonní testy. Bahrajn bude hostit také úvodní podnik sezony, který přijde na řadu od 29. února do 2. března.
Foto: CSG Group, Roman Staněk via Instagram
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.