Neděle s nulou. Roman Staněk sice směřoval při hlavním závodě F2 na Silverstone za dalším bodovaným výsledkem, spolu s týmem však zariskoval až příliš. V závěru český jezdec obul suché pneumatiky a to se mu nevyplatilo.
„Hlavní závod na Silverstone se nepovedl. Zkusili jsme jít do rizika se strategií, ale bylo moc brzy a bylo to špatné rozhodnutí,“ kroutil hlavou český pilot, který do cíle závodu nakonec nedojel. Nemohl tak navázat na třetí místo ze sobotního sprintu.
I do neděle přitom Staněk vstupoval ve slibné pozici. V páteční kvalifikaci si pro start vyjel čtvrté místo. Už od začátku ale panovaly úplně jiné podmínky než v předchozím průběhu víkendu. Poté, co ranní závod F3 předčasně ukončil déšť, zůstávala trať mokrá i pro hlavní klání F2.
Start se pilotovi stáje Invicta povedl. Hned v úvodních metrech se posunul na třetí příčku. Útok na další stupně vítězů se ale tentokrát nekonal. Ještě během prvního kola totiž Staňka předjel Victor Martins. V devátém kole se pak před něj dostali i Joshua Dürksen s Lukem Browningem. Netrvalo dlouho a totéž se povedlo Dinu Beganovičovi. K útoku se odhodlal i Sebastian Montoya, Kolumbijce ale za sebou Staněk udržel a v dalších kolech mu patřila sedmá příčka.
LAP 9/29
— Formula 2 (@Formula2) July 6, 2025
DÜRKSEN AND BROWNING ⬆️
STANEK ⬇️#F2 #BritishGP pic.twitter.com/YjZ8EXqmya
LAP 13/29
— Formula 2 (@Formula2) July 6, 2025
Montoya is all over Stanek ????
Great racing on display ????#F2 #BritishGP pic.twitter.com/HRsXb03pMj
Ačkoli to však vypadalo na alespoň bodovaný výsledek, nakonec nebylo nic ani z něj. V závěru totiž přicházely ke slovu zastávky v boxech. Většina sázela na jistotu a pro závěrečný úsek nazouvala čerstvou sadu mokrých pneumatik. Našli se ale také odvážlivci jako například Gabriele Mini nebo právě Roman Staněk. Ti obuli suchou sadu. Ani jeden z těchto kroků ale nevyšel. Mini bojoval po výjezdu z boxů s nízkou přilnavostí a nakonec zavinil kolizi s Oliverem Göthem. Staňka přišel risk ještě dráž.
„Má chyba na suchých pneumatikách pro nás dnes znamenala odstoupení,“ sypal si Staněk popel hlavu. Jeho odstavený vůz na začátku rovinky Hangar se postaral o výjezd zpomalovacího vozu.
???? SAFETY CAR DEPLOYED ????
— Formula 2 (@Formula2) July 6, 2025
The pitlane is OPEN ????#F2 #BritishGP pic.twitter.com/LBug1tXAub
Co přesně se Staňkovi přihodilo, není stoprocentně jasné. Stáj Invicta se k incidentu dále nevracela a kamery v televizním přenosu zachytily českého pilota až v momentě, kdy byl jeho vůz odstavený. Ze Staňkových slov se ale zdá, že ho nejspíše potkaly na studených suchých pneumatikách hodiny.
LAP 26/29 ????
— Formula 2 (@Formula2) July 6, 2025
The marshalls making quick work of removing Stanek's stricken Invicta ????#F2 #BritishGP pic.twitter.com/pQ7B9qiWnI
Na konci závodu ovšem suché pneumatiky již fungovaly, minimálně u Arvida Lindblada. Junior Red Bullu totiž na nich v závěru zajel nejrychlejší kolo a jako jediný z těch, kteří to zkusili se suchým obutím, se probojoval na body. Do cíle dojel jako osmý.
Letošní sezona F2 bude pokračovat o víkendu 25.-27. července na okruhu Spa-Francorchamps. Staněk přijede do Belgie jako jedenáctý jezdec průběžného pořadí. Na kontě má 29 bodů. Před dvanáctým Kushem Mainim má k dobru stále tři body. Desátý Dino Beganović má o 14 bodů více.
Foto: Invicta Racing
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.