Na okruhu Bahrain International Circuit se v neděli uskutečnil tradiční nováčkovský test mistrovství světa ve vytrvalosti, který uzavírá letošní sezónu vytrvalostního mistrovství světa. Na trati se v rámci pěti hodin testování představilo více než 30 jezdců z kategorií Hypercar a LMGT3, mezi nimi i známá jména jako António Félix da Costa, Nick Cassidy či bývalý pilot F1 Logan Sargeant.
Nejrychlejší čas dne zaznamenal António Félix da Costa, který se do paddocku WEC vrátil ve velkém stylu. Portugalský jezdec usedl poprvé do nového vozu Alpine A424 LMDh a v odpolední části testu zajel čas 1:49,214 minuty. Byl o 0,159 sekundy rychlejší než týmový kolega Frédéric Makowiecki, který vůz v úvodu dne rozjížděl.
Da Costa, bývalý tovární pilot Porsche a šampion Formule E, se po krátké pauze od vytrvalostních závodů chystá na plnohodnotný návrat do WEC, kde bude v roce 2025 hájit barvy Alpine v kombinovaném programu s Formulí E. „Je úžasné být zpět v paddocku s Alpine v Hypercaru,“ uvedl po testu. „Vytrvalostní závody jezdím už deset let a je to jako jízda na kole – po pár kolech jsem se v autě cítil jako doma. Tým má skvělou energii, všichni tvrdě makají a já se těším na zimu i na příští sezonu.“
Za Portugalcem skončil Nick Cassidy, nově potvrzený tovární jezdec Peugeotu, který se do FIA WEC rovněž vrací. Se speciálem 9X8 zajel nejlepší kolo v čase 1:49,376, tedy pouhých 0,162 sekundy za da Costou. Třetí místo v celkovém pořadí testu obsadila Francouzka Lilou Wadoux ve Ferrari 499P týmu AF Corse, čímž navázala na své letošní výkony v Hypercaru.
????️ Antonio’s first taste of his 2026 rocket! ????️ pic.twitter.com/Zs7k2WsM4Q
— Alpine Endurance Team (@SignatechAlpine) November 9, 2025
Na dalších pozicích se objevili Charles Weerts (BMW M Hybrid V8) a Ollie Gray (Ferrari AF Corse), přičemž šampion ELMS Gray odjel 76 kol a patřil mezi nejaktivnější jezdce dne. Silný program absolvovali také Mattia Drudi a Marco Sørensen s Aston Martinem Valkyrie, kteří patřili do první sedmičky výsledků.
V kategorii LMGT3 dominoval francouzský mladík Hadrien David z týmu Akkodis ASP, který s Lexusem RC F GT3 zajel nejrychlejší čas 2:01,801. David tak navázal na vítězství svého týmu v sobotním osmihodinovém závodě.
Za ním následoval Nicola Lacorte ve Ferrari 296 GT3 od AF Corse a indonéská trojice Sean Gelael – Augusto Farfus – Danial Leung v BMW M4 GT3 z dílny Team WRT. V těsném závěsu skončil další vůz AF Corse s Matiasem Zagazetou, zatímco pátý nejrychlejší čas zajela posádka Team WRT s číslem 69.
Osmé místo patřilo Mercedesu-AMG GT3 týmu Iron Lynx, jehož vůz sdíleli Tomasoni, Simmenauer a van Rompuy. Desítku uzavřel Aston Martin Vantage AMR stáje Heart of Racing.
Zvláštní pozornost na sebe strhl Logan Sargeant, bývalý pilot Formule 1 týmu Williams, který se krátce po ukončení své kariéry ve F1 zapojil do vytrvalostního programu. Američan usedl do Fordu Mustang GT3 týmu Proton Competition, kde se střídal s Giorgiem Rodou a továrním jezdcem Fordu Dennisem Olsenem.
Sargeant absolvoval 57 kol a v dopolední části zajel svůj nejlepší čas 2:02,717 minuty, což mu v kategorii LMGT3 vyneslo čtvrté místo mezi nováčky a páté v rámci celkové dopolední klasifikace. Na vítězného Davida ztratil necelou sekundu.

Sargeant po odchodu z F1 začátkem roku 2024 zvažoval start v LMP2, nakonec však našel cestu zpět do kokpitu přes americký šampionát IMSA, kde v říjnu absolvoval Petit Le Mans s týmem PR1 Mathiasen. Spekuluje se, že by mohl pokračovat v European Le Mans Series, kde by navázal na letošní zkušenosti.
Rookie Test v Bahrajnu opět potvrdil, že FIA WEC zůstává atraktivní platformou pro mladé talenty i zkušené závodníky hledající nový směr kariéry. S přechodem do nové éry Hypercarů a s příchodem výrobců jako Alpine, BMW, Ford či Aston Martin se paddock šampionátu stále více otevírá rozmanitým jménům napříč motorsportem.
Pro Antónia Félixe da Costu znamenal test vítaný návrat do prostředí, které dobře zná, zatímco Logan Sargeant našel možnou novou cestu po konci své kapitoly ve Formuli 1. Obojí podtrhlo smysl Rookie Testu – nabídnout závodníkům příležitost znovu usednout do kokpitu a možná i začít novou kapitolu své kariéry.
Foto: FIA WEC, Proton Competition
Motoristická novinářka se specializací na okruhové a vytrvalostní závody. Zaměřuje se na dění v mezinárodních a evropských šampionátech, jako jsou FIA WEC, GT World Challenge Europe, GT Cup Series, a věnuje pozornost také MotoGP a Formuli 1.