Nejrychlejší KTM na trati, dvakrát stupně vítězů. RTR projects korunuje sezonu v GT2 výjimečným výsledkem

Maťo Homola – Lennart Marioneck. A k tomu výjimečně nastavené KTM X-BOW GT2. To je recept, se kterým brněnská stáj RTR projects uspěla na posledním letošním podniku GT2 European Series v Barceloně. V sobotním mokrém závodu si Maťo Homola dojel pro třetí místo, v neděli pak Lennart Marioneck až do poslední zatáčky útočil na vítězství a skončil těsně druhý.

Tým RTR projects v letošní sezoně do sedačky v GT2 usadil šest jezdců a podařilo se mu dosáhnout působivého úspěchu – pět z nich ze závodů odjíždělo alespoň s jedním pohárem. Poslední závodní víkend sezony pak tuto statistiku potvrdil dvojitě. „Celou sezonu ukazujeme, že dokážeme dát dohromady posádky, které jezdí vepředu, i když jsou nově příchozí, jako je Lenny Marioneck, který se do závodění vrátil po dvou letech,“ zdůrazňuje majitel týmu Tomáš Miniberger.

Právě Marioneck tentokrát dostal šanci po boku Maťa Homoly, který týmu zajistil už v první půlce sezony tři pódiová umístění z Paul Ricard a ze Spa. „Věděli jsme, že tato dvojice je velmi silná a má na to být na stupních vítězů. Je třeba poděkovat Tomáši Minibergerovi za to, že nám umožnil v takto silné sestavě jet,“ říká výkonný ředitel týmu Tomáš Fanta.

První závod ovšem čekal ve čtvrtek tým mechaniků, kteří do noci přeskládávali převodovku, tak aby bylo KTM X-BOW GT2 v barvách RTR projects ještě více konkurenceschopné. Rychlost pak Homola s Marioneckem potvrdili už v kvalifikaci. Slovenský profesionální pilot zajel druhý nejrychlejší čas, Marioneck pak dojel čtvrtý a zároveň jako nejlepší z pilotů AM, ačkoliv měl v tu chvíli odježděno s GT2 jen pár desítek minut. „Byli jsme nejrychlejší KTM a tuto pozici jsme drželi celý víkend,“ připomíná Maťo Homola. Bylo to i díky agresivnímu set-upu, který tým nakonec zvolil. „Byla to těžká volba, ale jezdci se s tím skvěle vypořádali,“ hodnotí Tomáš Fanta.

S kartami v prvním sobotním závodu zamíchalo počasí, katalánskou trať totiž od poledne vytrvale zkrápěl déšť. Pro oba jezdce to znamenalo odstartovat v podmínkách, ve kterých s GT2 nikdy nejeli. Marioneck přesto hned po startu vyrazil dopředu a dostal se na třetí místo. Na této pozici pak také zajel do boxů a předal auto Maťo Homolovi. „Myslím, že jsme udělali maximum, které jsme mohli zajet. I se svým výkonem jsem spokojený,“ hodnotil Marioneck po závodě. Maťo Homola pak na třetí pozici dovezl X-BOW GT2 pohodlně do cíle. „Dařilo se mi dojíždět Mercedes před sebou, v některých místech jsem byl i rychlejší, ale předjíždění by byl extrémní risk pro oba, takže jsem raději auto dovezl na třetí pozici,“ vysvětlil Homola.

Do nedělního závodu pak slovenský pilot skvěle odstartoval, po pár vteřinách ale dostal z boku ránu od soupeře. Zkušenému jezdci se podařilo situaci zachránit, viník pak od race direction dostal desetivteřinovou penalizaci. „Popravdě nevím, jak se mi to podařilo ustát. Bylo to asi ve 240kilometrové rychlosti a myslím, že kdyby to nevyšlo, tak teď tady u toho auta takto nestojíme,“ krčil rameny Homola po závodě a ukazoval při tom na téměř nepoškozený vůz.


Incident Homolu zbrzdil, brzy se ale opět vrátil do tempa a bojoval o třetí pozici. Jediný vůz, který na čele závodu na čerstvých pneumatikách dokázal ujíždět, byl Mercedes AMG týmu NM Racing. Marioneck vyjel po pit stopu na třetí pozici, velmi rychle dokázal předjet X-BOW GT2 novopečeného evropského mistra Martina Kocha a vydal se na neuvěřitelnou stíhací jízdu vedoucího mercedesu. „Lenny byl v druhé půlce závodu nejrychlejší z celého startovního pole,“ zdůrazňuje Tomáš Fanta. Německý pilot jedno kolo před koncem smazal celou ztrátu na první místo, čas mu nezbyl jen na souboj s bránícím se Jörgem Viebahnem. X-BOW v barvách RTR projects tak cílem projelo těsně druhé. „Bohužel chybělo jedno kolo, aby dnes hrála česká hymna, ale i tak můžeme být na náš výkon hrdí. Musím poděkovat celému týmu, který odvedl skvělou práci,“ uzavírá Tomáš Fanta.

RTR projects skvělým výsledkem z Barcelony uzavřel letošní sezonu, ve které se rozhodl zpřístupnit GT2 co největšímu počtu pilotů. Za volantem se tak vystřídali kromě Homoly a Marionecka i loňský šampion třídy AM Jan Krabec, Erik Janiš, Petr Lisa a Viktor Mráz. Z pěti absolvovaných podniků vyšel tým naprázdno jen v Misanu, kdy jej odstavily technické problémy.

„Ukázali jsme, že máme zkušený tým po stránce manažerské i technické, že dokážeme angažovat jezdce, kteří mezi nás zapadnou a vhodně se doplňují. A že tyto jezdce dokážeme dostat na pódium a vítězit s nimi,“ vyzdvihuje majitel týmu Tomáš Miniberger. A jeho slova potvrzuje i Tomáš Fanta: „Umíme pracovat s různými typy jezdců i s různými národnostmi. A dokážeme jim pomoci, aby byli v šampionátu, který zrychluje a jde hodně nahoru, kompetitivní.“

 

Autor

Redakce

Externí materiály upravené redakcí MotorMixu.