Salač zahajuje v Portimau oficiální předsezonní testy, vrací se po tvrdém středečním pádu

V portugalském Portimau probíhají od soboty do pondělí oficiální předsezonní testy tříd Moto2 a Moto3. V akci uvidíme i jezdce stáje Gresini Filipa Salače, a to i přesto, že ho při středečním testování v Jerezu potkala nepříjemná havárie.

Po dvojici předsezonních testů třídy MotoGP v malajsijském Sepangu a indonéské Mandalice se o slovo hlásí i nižší kubatury mistrovství světa, tedy Moto2 a Moto3. I na tyto dvě třídy nyní čeká oficiální předsezonní testování. Bude se konat od soboty do pondělí na okruhu v portugalském Portimau. Chybět v něm nebude samozřejmě ani jezdec stáje Gresini Filip Salač, který si letos v Moto2 odbude svou premiérovou sezonu.

Poprvé mimo Jerez

Pro Salače sice půjde o první oficiální testování s motocyklem třídy Moto2, celkově se ale na tomto stroji ukáže již počtvrté. Už se s ním totiž svezl třikrát při soukromých testech v Jerezu. Poprvé se tak stalo loni v listopadu krátce po skončení sezony, kdy ještě nastoupil ve starých barvách týmu. Zbývající dvě testování absolvoval během února. To poslední, které se konalo tento týden ve středu a ve čtvrtek, pro něj ale nedopadlo nejlépe a dokonce pro něj skončilo o den dříve.

"Ve vysoké rychlosti jsem havaroval v sedmé zatáčce. Musel jsem do nemocnice, protože mě hodně bolela hlava. Když se při vyšetření na CT nic nenašlo, dělal jsem si naděje, že bych se mohl ve čtvrtek vrátit na trať. Po další prohlídce na okruhu se mě ale lékaři rozhodli raději zastavit, aby se mé tělo mohlo před Portimaem plně zotavit. Pořád mě také bolela hlava, takže to mohlo být i nebezpečné," rozpovídal se Salač o svých středečních problémech.

Během portugalských testů se budou třídy Moto2 a Moto3 na dráze střídat. Během všech tří dnů se bude testovat od 11 do 19 hodin našeho času a všechny kubatury odjedou během dne tři části, z nichž každá bude trvat hodinu a 10 minut. Pokaždé přijde jako první na řadu Moto3.

Salač se letos stane šestým Čechem v historii mistrovství světa Moto2. Před ním zde závodili Karel Abraham, Lukáš Pešek, Patrik Vostárek, Miroslav Popov a Karel Hanika.

Úvodní foto: Gresini Racing

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.