Český závodník Filip Salač měl tento víkend na programu třináctý podnik letošního ročníku mistrovství světa silničních motocyklů. Tím byla Velká cena Aragónska na okruhu MotorLand Aragón. Účinkování našeho jezdce ve třídě Moto3 jsme pro vás průběžně sledovali.
Velkou cenou Aragónska pokračuje o víkendu letošní sezona mistrovství světa v závodech silničních motocyklů. Okruh MotorLand Aragón bude hostit třináctý letošní závod. Ve třídě Moto3 opět uvidíme českého jezdce Filipa Salače. Pro něj půjde o čtvrtý závod po návratu do stáje PrüstelGP, kam se přesunul z týmu Snipers od Velké ceny Štýrska. Předchozí tři závody přinesly mladoboleslavskému rodákovi bodované výsledky. Před začátkem víkendu se celkově nachází na 17. příčce se 46 body.
„Na víkend v Aragónsku se těším. Mám tuto trať rád. Na Silverstonu jsme nedojeli na takovém místě, jaké jsme si představovali. I přesto jsme ale odvedli dobrou práci. Okruh v Aragónsku mi sedí více než Silverstone. Jsem tedy ještě více motivovaný k tomu, abych i nadále makal a usedl zítra na motorku,“ řekl Salač před začátkem víkendu.
V rámci mistrovství světa se Salač na okruhu MotorLand Aragón představil již třikrát. Bodovat se mu ale podařilo pouze loni v rámci Velké ceny Teruelu, ve které obsadil 13. místo. Zatímco Velkou cenu Aragónska 2019 dokončil jako osmnáctý, o rok později skončil v tomto závodě na 16. pozici.
Pátek
První volný trénink
První trénink skončil pro Filipa nadějným výsledkem. Český jezdec totiž nedokázal porazit pouze Gabriela Rodriga, na kterého ztratil 64 tisícin sekundy, a skončil na druhém místě.
Druhý volný trénink
Ve druhém tréninku obsadil Salač šestou příčku a oproti prvnímu tréninku mírně zrychlil. Z 1:59,195 si polepšil na 1:59,156. V kombinovaných tréninkových výsledcích mu po pátečních jízdách patří sedmé místo, které by mu zaručilo přímý postup do druhé části kvalifikace.
„Dnes byl super den. V prvním tréninku jsem byl druhý, ve druhém šestý. Celkově jsem spokojený, nedělali jsme velké změny na motorce z prvního do druhého tréninku, to je fajn. Ještě je tam hodně prostoru pro zlepšení, ale jsem rád, že dokážu jet stabilní kola i sám. Hodně mě to baví, dlouho mě to nebavilo jako teď, s motorkou si hraji, je to asi trochu i kvůli tomu, že jsem měl v pondělí test v Brně na Yamaze R1, tedy objemu 1000 ccm. Jsem pozitivně naladěný, tým pracuje skvěle, takže jsem moc rád a už se těším na zítra,“ shrnul Salač své páteční vystoupení.
Sobota
Třetí volný trénink
V pátek sice Salač obsadil druhé a šesté místo a v kombinovaných tréninkových výsledcích mu na konci dne patřila sedmá pozice, nakonec si ale přímý postup do druhé části kvalifikace nezajistil. Ve třetím tréninku totiž skončil s časem 1:59,084 až dvacátý. Stejnou pozici obsadil i v kombinovaných tréninkových výsledcích.
Kvalifikace
Do závěrečných kvalifikačních bojů se ale Filip přeci jen dokázal probojovat. V první části kvalifikace totiž obsadil druhé místo a ocitl se tak mezi čtveřicí postupujících. Ve druhé části zajel jedenáctý nejrychlejší čas. V neděli ho tak čeká start ze čtvrté řady roštu.
Job done for @TatsukiSuzuki24! ✅@FilipSalac12, @AyumuSasaki1 and @KaitoToba will join him in Q2 although the latter crashed late on, putting his participation in doubt! ????#Moto3 | #AragonGP ???? pic.twitter.com/v1habzyt8z
— MotoGP™???? (@MotoGP) September 11, 2021
Neděle
Warm-up
Ranní warm-up, který byl kvůli mlze zkrácen na deset minut, skončil pro Salače devátým místem. Na něm se umístil s časem 2:00,220.
Závod
Začátek závodu se pro Salače vyvíjel slibně. V úvodu sice musel krotit svůj motocykl a propadl se až na 19. příčku, v dalších momentech ale postupoval pořadím vzhůru a brzy byl dokonce šestý. Ve třetím kole ale havaroval a tím jeho vystoupení skončilo.
???? AWAY WE GO! ????@DarrynBinder40 maintains his lead off the line! ????#Moto3 | #AragonGP ???? pic.twitter.com/PY3yjEWIat
— MotoGP™???? (@MotoGP) September 12, 2021
V celkovém pořadí zůstává Salač i po Velké ceně Aragónska sedmnáctý se 46 body.
Kompletní výsledky z podniku a průběžné pořadí najdete zde.
Úvodní foto: PrüstelGP
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.