Deštivá cesta skončila za branami pódia. Bejda přivezl z Limanowé čtvrtou pozici

Čtvrté místo ve skupině 3. Tak dopadlo pro Vojtěcha Bejdu druhé letošní vystoupení ve vrchařském mistrovství Evropy. Závodníkovi stáje GT2 Motorsport dal v polské Limanowé zabrat kluzký asfalt a následný déšť.

"Nemůžu říct, že bych byl se svými výkony spokojen. Asfalt hodně klouzal a já se kvůli tomu nebyl schopen dostat do tempa," nezastíral český závodník po skončení víkendu.

Ačkoli Bejdovi dělal záludný povrch potíže, po závěrečném čtvrtém tréninku měl pocit, že se situace obrací k lepšímu. "V tu dobu už se dalo hovořit o nějaké spokojenosti a naději. Začínal jsem cítit, že mám tempo," prozrazuje. Najednou ale bylo opět všechno jinak. "Před závody začalo pršet a tím se trať opět stala naprosto kluzkou," vysvětluje.

První pokus na mokré trati zvládlo Bejdovo Porsche Cayman GT4 Clubsport v čase 2:43,620, což znamenalo mezi účastníky skupiny 3 páté místo. Druhou jízdu na rychlé trati zvládl za 2:57,152. I tento výkon mu stačil na posun v celkovém pořadí. Kosovský jezdec Valdet Kacandolli, který po první jízdě figuroval na čtvrté příčce, totiž odstoupil.

Ačkoli víkend poznamenala nepřízeň počasí, na tradičně vynikající divácké kulise se v Limanowé nic nezměnilo. "Přišla spousta diváků. Polští fanoušci jsou zkrátka fantastičtí. Je vidět, že je závody do vrchu zajímají. Chodí si pro autogramy a mají fotky se závodníky i z minulých let. Je to pro ně opravdu velký svátek," přibližuje Bejda atmosféru.

Vystoupení v Limanowé dopadlo pro českého reprezentanta mnohem lépe než dubnový start v rakouském Rechbergu. Tam se v klasifikaci skupiny 3 evropského šampionátu umístil jako devátý.

Vůz, se kterým letos Vojtěchův otec Pavel Bejda vybojoval ve skupině 3 titul republikového šampiona, by se brzy mohl ukázat v akci znovu. Nic ale není stoprocentní. "Uvažujeme o startu v Ilirské Bistrici a Buzetu. Ještě ale uvidíme, jak to dopadne. Kromě závodění se totiž soustředíme také na přípravu dalších vozů," prozrazuje.

Závody ve Slovinsku a Chorvatsku, o kterých Bejda hovoří, letošní ročník evropského šampionátu uzavřou. Zatímco v Ilirské Bistrici se pojede 1. září, v Buzetu vyvrcholí letošní ročník 15. září.

Foto: Radomil Vaněček, Vojtěch Bejda/Archiv

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.