Erlacher nenechal nic náhodě. V Soči obhájil titul šampiona WTCR

Celkem šest jezdců dorazilo do Soči s aspoň matematickou šancí stát se letošním šampionem Světového poháru cestovních vozů (WTCR). Už v prvním nedělním závodě ale vše rozhodl Yann Ehrlacher, který obhájil loňské celkové vítězství.

Dramatický ročník 2021 vyvrcholil dvojzávodem na okruhu v Soči. Do Ruska přijel z 22členného startovního roštu hned půltucet aspirantů na titul. Připomeňme si bodovací systém. Body se v Soči rozdílely takto:
První kvalifikace: 5-4-3-2-1
Třetí kvalifikace: 5-4-3-2-1
Oba závody: 25-20-16-13-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1

Po kvalifikaci vypadl ze hry první muž, Jean-Karl Vernay. Francouz za volantem Hyundai vyšel bodově naprázdno a má už nedostižitelnou ztrátu na lídra.

V neděli hned v prvním závodě učinil Ehrlacher přítrž veškerým dohadům. Pilot týmu Cyan Racing Lynk & Co dojel sedmý, což mu při třetí příčce jeho největšího rivala Frédérica Vervische dalo definitivní jistotu titulu. Z vítězství se radoval čerstvý šampion TCR Europe Mikel Azcona.

A byl to právě Španěl s Cuprou, kdo byl velmi naštvaný po druhém ruském závodě. Při restartu totiž zkušený Yvan Muller během svého honu za celkově druhým místem probrzdil nájezd do zatáčky a poškodil svůj vůz Lynk & Co  i Azconův speciál jedoucí právě v čele. "Yvan jezdí nějakých šestnáct nebo sedmnáct sezon. Není to žádný zelenáč, a udělá takovou chybu. Zničil mi celý závod. Děkuju moc!" rozohnil se mladý Španěl v boxech.

Pro prvenství si dojel britský veterán Rob Huff v Cupře, který se tak stal dvanáctým různým vítězem závodu WTCR v této sezoně. V celkovém pořadí si druhé místo udržel Frédéric Vervisch (Comtoyou Team Audi Sport, na třetí pozici poskočil Vernay. Soutěž týmů ovládla stáj Cyan Racing Lynk & Co.

Výsledky první kvalifikace ZDE

Výsledky druhé kvalifikace ZDE

Výsledky třetí kvalifikace ZDE

Výsledky prvního závodu ZDE

Výsledky druhého závodu ZDE

Konečné pořadí ZDE

Foto: FIA WTCR

Autor

Radek Vičík

Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.