Útok na titul ve WRC 2 s novou Fabií. Cais změní v příštím roce techniku

Erik Cais přesedne v příští sezoně do nového vozu Škoda Fabia RS Rally2. S ním se pokusí zabojovat o titul mistra světa ve třídě WRC 2, ale také se s ním zúčastní minimálně pěti soutěží evropského šampionátu. V akci ho uvidí i domácí fanoušci.

Do modelu Fabia RS Rally2 přesedne Cais z vozu Ford Fiesta Rally2. S tím si poprvé zazávodil na konci roku 2019 při francouzské soutěži Rallye du Var a poté s ním startoval pravidelně v posledních třech letech. Nová Fabia byla představena teprve letos v červnu a svou soutěžní premiéru si odbyla v listopadu, kdy s ní Andreas Mikkelsen vyhrál německou Lausitz rallye.

„Ve voze s pohonem čtyř kol už mám dostatečné množství zkušeností. Nová Škoda Fabia pro mě bude klíčem k úspěchu. Moc se těším na to, až s novým vozem odstartuji,“ nemůže se Cais dočkat nové sezony.

Zlínský rodák sice mění auto, jeho tým ale zůstane stejný. I nadále totiž bude hájit barvy stáje Orsák Rallysport, která se bude starat o servis vozu. Spoléhat se ale Cais bude moci i na další partnery.

„Budeme mít k dispozici technickou podporu od Škody Motorsport. Budeme také reprezentovat Autoklub České republiky a Českou republiku. Mám tedy radost, že budu řídit české auto,“ dodává třiadvacetiletý jezdec, který od nové sezony vstupuje mimo jiné i mezi sportovce podporované výrobcem energetických nápojů Red Bull.

Zatímco v předchozích dvou sezonách odjel Cais v mistrovství světa jeden, respektive čtyři podniky, příští rok už vezme útok na titul daleko vážněji. Absolvuje totiž maximální možný počet sedmi soutěží. Kalendář jich sice zahrnuje hned třináct, podle pravidel WRC 2 si ale může každý závodník vybrat jen sedm podniků, ve kterých bude bojovat o body. Z nich se mu poté započítá šest nejlepších výsledků.

Caisova volba padla při tvorbě kalendáře nejprve na Rallye Monte Carlo, která v lednu novou sezonu zahájí. Další jeho vystoupení se odehrají v Chorvatsku, Portugalsku, na Sardinii, ve Finsku, Řecku a tečku za sezonou udělá při Středoevropské rallye. Ta pro něj bude speciální i proto, že se představí domácími fanoušky. O její pořadatelství se totiž dělí Česko, Německo a Rakousko.

S Monte Carlem, Chorvatskem, Portugalskem a Sardinií už má Cais zkušenosti z letoška. Právě zde totiž své čtyři starty absolvoval. Zadařilo se mu zejména v Monte Carlu. Zde nejenže skončil druhý ve WRC 2, ale také triumfoval mezi juniorskými účastníky WRC 2 a rovněž získal dva body za devátou pozici v absolutní klasifikaci. V rámci WRC 2 se dokázal prosadit na stupně vítězů i v roce 2021 ve Španělsku, kde bral třetí příčku.

V příštím roce nepojede Cais do Monte Carla s novým autem úplně naslepo. Ještě před Vánoci má totiž v plánu dvoudenní test, při kterém se s novou Fabií seznámí. Další dva dny chce poté strávit testováním těsně před Rallye Monte Carlo.

Evropa minimálně pětkrát

Mistrovstvím světa Caisův program na příští rok nekončí. Opět ho totiž budeme vídat také při podnicích mistrovství Evropy. Těch odjede minimálně pět. Představí se v portugalském Fafe, dále při Rallye Kanárské ostrovy, v Lotyšsku, Římě a nakonec také doma ve Zlíně při Barum rallye.

V mistrovství Evropy můžeme Caise vídat od roku 2019. Nejlepší sezonu zažil v roce 2021, kdy obsadil celkovou šestou příčku. Jeho nejlepší výsledek v soutěži ale pochází z letošního roku, kdy dokončil Barum rallye na čtvrtém místě. O rok dříve navíc chybělo málo, aby tuto soutěž ovládl a ukončil tak nadvládu Jana Kopeckého trvající od roku 2015. Na poslední rychlostní zkoušce ale neslavně havaroval a z triumfu se tak opět radoval Kopecký.

Ve hře pořád zůstává i varianta, že by Cais odjel v mistrovství Evropy více než pět podniků. Stáj Orsák Rallysport momentálně pracuje na tom, aby něco takového bylo možné.

Kromě výše zmíněných pěti podniků jsou letos součástí kalendáře mistrovství Evropy také podniky v Polsku, Švédsku a Maďarsku. Caisovi teoreticky může stačit odjet jen sedm z celkových osmi podniků. Právě sedm nejlepších výsledků se totiž započítává do konečného pořadí šampionátu.

Foto: WRC

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.