Zpátky v akci. Novotný jede do Matschenbergu zabojovat o evropské vedení

Páté místo v průběžném pořadí, pouze sedmibodová ztráta na lídra a snaha zvrátit vývoj sezony opět ve svůj prospěch. Taková je situace, ve které přijíždí Jakub Novotný ze stáje GT2 Motorsport do německého Matschenbergu na čtvrtý podnik letošního mistrovství Evropy v autokrosu.

"Bugina už je opět připravena. Doufám proto, že vše bude fungovat a získáme nějaké body," říká před začátkem víkendu účastník kategorie Buggy1600, který před týdnem chyběl při podniku MČR v Dolním Bousově kvůli technické závadě.

Dosavadní průběh mistrovství Evropy byl pro úřadujícího šampiona spíše smolný než šťastný. Zatímco při prvním podniku v Seelow byl vyloučen z finálové jízdy za způsobení kolize s Markusem Wibbelerem, což znamenalo 10. místo v konečné klasifikaci, v lotyšské Muse se blýsknul třetí pozicí, která ho dostala do čela šampionátu. V litevském Vilkyčiai už to ale opět bylo horší. Novotného totiž vyřadila ve finále technická závada a bylo z toho opět jenom celkové desáté místo. Do Matschenbergu přijíždí jako pátý muž šampionátu. Z této pozice ztrácí ovšem pouhých sedm bodů na lídra Wibbelera.

"Sezona je opravdu nabitá. Vlastně je to jenom o štěstí, které nám dosud trochu chybělo," říká Novotný o své konkurenci. Současně věří, že v Matschenbergu svou celkovou pozici vylepší. "Doufám, že to prolomíme. Sedmička je moje oblíbené číslo," vtipkuje o své ztrátě.

V Matschenbergu se závodníci budou muset vypořádat nejenom s úzkou tratí a tím pádem malým množstvím příležitostí pro předjíždění, ale také s velkým kopcem. Ten je prověří krátce po startu. Novotný z něj ale žádné obavy nemá.

"Moc hezký není, ale vím, jak na něj najet," ujišťuje. "Doufám, že se tam nic nestane. Jedeme tam totiž asi 110 km/h, držíme plný plyn a někdy je celkem legrace se tam poskládat. K pár bouračkám už tam došlo, já z toho ale zatím vyvázl vždy dobře," dodává.

Obavy nemá ani z výkonu svého motoru, který v Matschenbergu hraje velmi důležitou roli. "Sice ztrácíme na výjezdech, ale na rovinkách a v kopcích jsme na tom velmi dobře. Doufám, že bude motor šlapat jako švýcarské hodinky," přeje si.

Podnik odstartuje v sobotu, kdy budou na programu warm-up, dva měřené tréninky a poté také první rozjížďka. V neděli přijdou na řadu zbývající dvě kola rozjížděk, semifinále a nakonec finálová bitva.

Foto: GT2 Motorsport

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.