Šestá pozice ve skupině 2 a nejrychlejší čas mezi českými účastníky tohoto hodnocení. Martin Jerman odjížděl ze druhého podniku vrchařského mistrovství Evropy v Rechbergu spokojen.
„Mám radost. Toto je přesně výsledek, kterého jsem chtěl před víkendem dosáhnout,“ pochvaluje si zkušený vrchař, pro kterého šlo o vůbec první start na přírodní trati s vozem Lamborghini Huracán ST EVO2.
Při svém prvním letošním startu na evropské scéně vykročil Jerman za šestým místem hned na začátku. Při prvním ostrém pokusu totiž zdolal 440 metrů dlouhou trať v čase 2:09,389. Ve druhé jízdě si polepšil na 2:09,033, což tentokrát znamenalo sedmé místo. Na jeho celkovém výsledku to ale nic nezměnilo – domů si odvezl šesté místo ve skupině 2 a současně nejlepší umístění ze všech českých jezdců, kteří se účastnili této klasifikace. Michal Roll s Porsche 911 ovšem ztratil na svého krajana méně než vteřinu.
Ačkoli odjížděl Jerman spokojen, uznává, že druhá jízda se nevyvíjela úplně podle jeho představ. „Udělal jsem chybičku. Dostal jsem smyk a pak jsem musel auto rovnat,“ prozrazuje. V novém voze, do kterého přesedl letos, se ale cítí stále lépe. „Řekl bych, že se s ním sžívám více a více,“ myslí si.
Při tradičním podniku v Rechbergu, který je součástí mistrovství Evropy již od roku 1982, si Jerman každoročně užívá výjimečné divácké kulisy. A ani letos ho desetitisíce vrchařských fandů nezklamaly. „Opět dorazila spousta lidí. Auta jako Lamborghini na ně navíc dělají vždy velký dojem, takže bylo slyšet, že na něj hodně reagovali,“ líbilo se Jermanovi.
Jerman byl rovněž rád, že se nevyplnily hrozby deště a závodilo se v neděli na suchu. „V pátek i v sobotu pršelo. Nedělní počasí bylo oproti tomu takový balzám,“ dodává.
Další závodní vystoupení čeká na Martina Jermana už během nadcházejícího víkendu. Představí se v Náměšti nad Oslavou při Zámeckém vrchu, který bude druhým letošním podnikem vrchařského mistrovství republiky.
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.