Další finále i ztracené pódium. Bratři Vaculíkovi zažili v Humpolci hořkosladký víkend

Martin Vaculík si připsal další postup do finále v kategorii SuperBuggy, Vojtěcha Vaculíka připravily o stupně vítězů v kategorii Buggy1600 až technické problémy. Týmu 3RCZ.com přinesl druhý podnik autokrosařského mistrovství republiky radost i zklamání.

„S výsledkem tohoto závodu jsem velice spokojený, především po komplikacích, které během víkendu nastaly,“ pochvaloval si Martin, který si závodění na humpolecké půdě užíval. „Ačkoli v pátek intenzivně pršelo, trať byla připravena opravdu skvěle. Déšť byl znát pouze při prvním měřeném tréninku, poté už byla trať ve velmi dobrém stavu,“ pochválil pořadatele.

Cesta do finále ovšem vedla u Martina přes překážky. V rozjížďkách se umístil až na 13. místě, a to zejména kvůli dramatické poslední sérii rozjížděk. „Po menším kontaktu jsem skončil na střeše,“ říká Martin, kterého ze svízelné situace zachránili jeho parťáci. „Naštěstí mám kolem sebe skvělé mechaniky, kteří i výrazně poškozené auto dokázali rychle opravit. Já se tak mohl postavit na start semifinále,“ oddechl si.

Nakonec se Vaculík objevil nejenom v semifinále, ale také ve finále. Mezi nejlepší desítku ho dostalo páté místo ze semifinálové jízdy. Do rozhodující bitvy sice vyrazil až z poslední 10. pozice, hned v úvodu ale povyskočil nahoru.

„Hned po startu jsem se ocitl uprostřed velké tlačenice. V první zatáčce se mi podařilo předjet několik soupeřů,“ popisuje Vaculík, jak se dostal na sedmé místo. Tuto pozici poté na trati Pod Vilémovským lomem udržel až do cíle.

Do své první kompletní sezony ve třídě SuperBuggy vstoupil Martin Vaculík dvěma umístěními v nejlepší desítce. Sedmému místu z Humpolce přecházela šestá pozice v maďarském Nyirádu.

Zase ta technika!

Vystoupení Vojtěcha Vaculíka v kategorii Buggy1600 se bohužel neslo v podobném duchu jako v maďarském Nyirádu. Bývalý vicemistr třídy SuperBuggy se sice během víkendu prezentoval slibným tempem, kvůli technickým problémům ale nedokončil finálovou jízdu ani tentokrát. Nakonec byl klasifikován jako osmý.

„Spokojený určitě nejsem,“ mrzelo Vojtu. „Myslím si, že zrovna tady v Humpolci jsem měl vynikající tempo, ale opět mě potkaly technické potíže,“ dodává.

Bugina zlobila Vojtěcha Vaculíka už od rozjížděk. „Už od první rozjížďky ztrácelo auto výkon,“ vysvětluje. I přesto postoupil do semifinále ze čtvrtého místa. Tam ale komplikace pokračovaly. „Auto se dostalo na velmi nízkou rychlost a pak už vůbec nezrychlovalo. Jen jsem se za sebou snažil držet soupeře, aby se přede mě nedostali. Na rovince mě ale stejně objížděli, jako kdybych stál,“ popisuje Vojta své trápení v semifinálové rozjížďce, které přesto stačilo na čtvrtou pozici a postup do finále.

Před rozhodující bitvou se opravovalo. A zprvu se zdálo, že úspěšně. Vojta mohl nastoupit na start finále a po třech kolech se propracoval ze sedmé pozice až na třetí. Když už se zdálo, že po těžkém víkendu dostane celý tým za odměnu stupně vítězů, nastala situace, která podtrhla celé humpolecké vystoupení.

„Už jsem se těšil na pódium a body. V posledním kole se mi ale tři zatáčky před cílem zakouřilo z motoru a bylo hotovo,“ říká Vojta k momentu, který ho připravil o dobrý výsledek. Před dalšími závody ho ale neopouští bojovná nálada. „To jsou závody. I něco takového se stává,“ říká.

Třetí podnik letošního mistrovství republiky v autokrosu se koná už příští víkend. Jede se v Nové Pace na závodišti Štikovská rokle.

Foto: Zuzana Horáková

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.