Nejrychlejší sériový elektromobil na Nordschleife? Porsche Taycan Turbo S

Porsche Taycan zajelo rekord pro sériově vyráběný elektromobil na legendární Nordschleife.

Lars Kern, vývojový jezdec Porsche, dosáhl s vozem Porsche Taycan Turbo S času 7 minut a 33 sekund. Sportovní sedan byl vybaven novým výkonovým kitem a systémem Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) a kromě nutného ochranného rámu a závodních sedadel byl ve zcela sériovém stavu a vážil jako standardní Taycan Turbo S.

Po notářském ověření rekordního času na 20,8 km dlouhém okruhu v regionu Eifel a ověření od TÜV Rheinland, že rekordní vůz byl standardním modelem z výroby, mohl být výkon potvrzen.

Výkonnostní sada Tequipment obsahuje 21" kola v designu RS-Spyder se sportov-ními pneumatikami Pirelli P ZeroCorsa se silniční homologací, které jsou nyní k dispozici pro model Taycan. Jejich směs je podobná jako u závodních plášťů.

Dalším prvkem výkonnostního kitu je aktualizace softwaru Porsche 4D Chassis Control tak, aby fungovala v souladu se sportovními pneumatikami. Systém analyzuje a syn-chronizuje všechny podvozkové systémy Taycanu v reálném čase.

"V minulosti se do času 7:33 dosáhly pouze čistokrevné supersportovní vozy," říká Kern. "Díky nové výkonnostní sadě jsem byl schopen zatlačit ještě tvrději a auto bylo ještě přesnější a hbitější."

Výkonnostní sada je nabízena prostřednictvím programu Porsche Tequipment. V současné době je k dispozici pouze v Německu a výhradně pro sportovní sedan Taycan Turbo S modelového roku 2023. Výroba těchto vozů byla zahájena koncem července 2022 přičemž se očekává, že samotná výkonová sada bude k dispozici od konce letošního roku.

Plán je takový, že upgrade bude proveden v dílnách Porsche v Zuffenhausenu, přičemž cena sady Performance (včetně dopravy, individuálního schválení, registrace) je 13 377 € včetně DPH. Záruka výrobce na model Taycan není sadou ovlivněna.

Sportovní pneumatiky jsou primárně určeny pro jízdu po závodní trati. Klienti se proto mohou kdykoliv vrátit ke standardním silničním pneumatikám a nebude nutné kvůli tomu obnovovat původní software podvozku.

"Jsme nadšeni, že rekord elektromobilů na Nürburgringu je zpět v rukou Porsche," říká Kevin Giek, viceprezident modelové řady Taycan. "Tento čas na kolo ukazuje nejen to, jak velký potenciál se skrývá v naší výkonnostní sadě, ale znovu potvrzuje sportovní geny Porsche Taycan."

Klíčovým faktorem úspěchu byl také značný výkon modelu Turbo S, dosahující až 460 kW (625 k), který lze s aktivním systémem LaunchControl z klidového stavu krátkodobě zvýšit až na 560 kW (761 k).

Zdroj: Porsche Inter Auto CZ

Autor

Redakce

Externí materiály upravené redakcí MotorMixu.