Nový šampionát, noví soupeři. Mičánek Motorsport poprvé odstartuje v GT2 European Series

Po šesti sezonách zakončených titulem v prestižním Lamborghini Super Trofeo Europe stojí tým Mičánek Motorsport powered by Buggyra na startu nového šampionátu. Úřadující evropské mistry Bronislava Formánka a Štefana Rosinu čeká v neděli první start v GT2 European Series za volantem Lamborghini Huracán ST EVO2.

Právě Lamborghini Huracán, se kterým tým úspěšně působil ve značkovém šampionátu, je ve startovním poli GT2 European Series nováčkem. „Doteď žádný tým neabsolvoval s autem celou sezonu, takže sami jsme zvědaví, jak na tom v konkurenci jiných značek bude. Od prvního tréninku se snažíme maximálně využít čas, který máme. Víme, že jsme rychlí, ale klíčová bude kvalifikace,“ říká manažer týmu Jiří Mičánek jr.

Vůbec poprvé se za volant Huracánu ve specifikaci pro GT2 posadil Bronislav Formánek. Pro zkušeného pilota to po dvou letech znamená návrat na „oblíbené“ pneumatiky Pirelli. „Od první chvíle je to velmi příjemná změna, auto funguje, má skvělý grip, chová se úplně jinak,“ porovnává Formánek vlastnosti auta s loňskem, kdy tým startoval na pneumatikách Hankook.

Huracán v českých národních barvách bude na trati bojovat s vozy tří jiných značek – v seriálu se představí kromě Lamborghini i vozy Mercedes AMG, Maserati a KTM. Jedním z rozhodujících momentů, které ovlivní postavení jednotlivých vozů, pak bude rozhodnutí ředitelství závodu o BoP – Balance of Performance.

„I proto do toho jdeme s pokorou, po prvních testech nemůžeme ještě na nic usuzovat. A právě BoP bude jedním z klíčových faktorů,“ vysvětluje Štefan Rosina, který v seriálu GT2 startoval před angažmá u týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra a získal v něm titul vicemistra Evropy.

Tým Mičánek Motorsport powered by Buggyra bude chtít na Paul Ricard navázat na výsledky, které zde posbíral v předchozích letech. „V roce 2021 tady Broněk s Pepou Zárubou získali vůbec první vítězství v Lamborghini Super Trofeo,“ připomíná Jiří Mičánek. Podobně je na tom i Štefan Rosina. Ten ve Francii před třemi roky vybojoval v GT2 European Series druhé místo absolutně.

„Je to hodně specifická trať, která je náročná na jezdce i auto. První a třetí sektor jsou hodně technické, prostřední naopak velmi rychlý s rovinkou rozdělenou šikanou, do které brzdíme asi z 270 kilometrů za hodinu,“ vypočítává Josef Záruba, který je s týmem na Paul Ricard v pozici šéfinženýra pro posádku Formánek-Rosina.

Autor

Redakce

Externí materiály upravené redakcí MotorMixu.